Hold 2024-11: 2 ugers kursus med 3 valgfag d. 26/5 – 8/6

6.200,00 kr.14.800,00 kr.

2 ugers kursus med valgfag som du følger på hverdage i tidsrummet kl. 10 – 15

Herunder vælger du valgfag og værelse og du har mulighed for at tilkøbe vores bustransport til/fra højskolen med stop Sjælør, Høje Taastrup og Køge Nord (380,- retur).

Pris i enkeltværelse 8200,- / FÅ VÆRELSER TILBAGE

Pris i dobbeltværelse for 2 personer 14.800,- / FÅ VÆRELSER TILBAGE

Pris som dagskursist 6200,- (du deltager i alt, men har ikke et værelse og overnatning)

Se bustider HER.

0,00 kr.

Vælg mellem:

Seniordans

Elsker du at danse, men mangler du en partner at danse med? Så skulle du prøve seniordans! Her danser man ikke mand og dame men rød og blå, hvilket gør seniordans populært hos kvinder og mænd uden fast dansepartner. Eneste forudsætning for at danse med er, at du elsker at bevæge dig til musik. Der findes et hav af seniordanse, og vi skal danse rigtig mange af dem. Nogle af dansene tager udgangspunkt i kendte standard- eller folkedanse, og andre er nye danse udviklet særligt til seniordans. Lærer: Astrid Johansen.

Kunstskole a la Bauhaus

/ Få pladser tilbage
Bauhaus var en berømt kunstskole i Tyskland fra 1919-1933. På dette male- og kunsthåndværkskursus tager vi udgangspunkt i skolens grundtanke og laver de samme øvelser, som de gjorde på Bauhaus-skolen. Karakteristisk for skolen var, at man lavede øvelser møntet både på kunst- og kunsthåndværk. Det skal vi også. Vi øver os i at forstå farve og form ”der Bauhaus weg” og omsætte det til malerier (med akryl, kul, blyant og tusch), skulptur og forskellige former for kunsthåndværk. Et udfordrende og anderledes værkstedskursus. Lærere: Mikkel Thomas Christensen og Kåre Lind.

Sydhavsøerne på cykel

/ FÅ PLADSER TILBAGE
Oplev Sydhavsøerne fra din cykel, når Simon Vikstrøm i førertrøjen fortæller om de spændende natur- og kulturseværdigheder, vi møder på vejen. Vi cykler i et roligt tempo mellem 30 og 40 km dagligt. Nogle dage cykler vi ud fra højskolen og hjem samme dag, mens vi andre dage stiller cyklerne et sikkert sted og bliver kørt i bus hjem sidst på eftermiddagen og hen til den pågældende destination næste morgen. På dette cykelhold vil nogle af cykeldistancerne foregå på Møn og Nyord. Vi cykler fra Marielyst til Stubbekøbing og tager færgen Ida til Bogø. Herfra cykler vi via Møns ”hovedstad” Stege til Møns Klint gennem via det smukke og kuperede landskab ved Mannemarke Bakker og Høvblege til (og fra) Møns Klint. Vi cykler også til den lille idylliske ø Nyord, via Ulvshale Skov og Nyord Enge og spiser vores madpakker i Nyord By, hvor gårdene stadig ligger i klynger, som før udskiftningen i 1700-tallet. Øvrige ture vil foregå på Falster og evt. Lolland.

Medbring egen cykel og eget udstyr. Elcykler er velkomne, men det er trædecyklerne, der sætter tempoet. Kører du med vores bus til skolen fra hovedstadsområdet, er det muligt at få cyklen med i bussen – oplys venligt dette ved tilmelding. Lærer: Simon Vikstrøm.

Det sker der også :

Morgenmotion alle hverdage fra kl. 7.30 – 8.00, så medbring tøj du kan bevæge dig i.

Efter eftermiddagskaffen er der fælles foredrag, gåture eller andet på tværs af valgfagene.

Onsdag d. 29. maj er der festmiddag om aftenen med en lækker 3 retters menu.

Lørdag d. 1. juni er der en heldagsudflugt.

Søndag d. 2. juni er der Søndagssalon med refugiegæst og forfatter Erling Jepsen om eftermiddagen.

Mandag d. 3. juni er der foredrag med Jørgen de Mylius.

Onsdag d. 5. juni er der stort Grundlovsmøde i højskolens park om eftermiddagen. Talerne er miljøminister Magnus Heunicke og forfatter Merete Pryds Helle.

Se det færdige program her