Kom med til en helt enestående oplevelse, når vi byder på højskolesang dagen lang til det første sangmaraton på Sydhavsøerne nogensinde.

Ideen er ikke ny. Men det er den på Falster. Og hvem er bedre til at føre ideen ud i livet på Sydhavsøerne end Højskolen Marielyst, hvor Højskolesangbogen er nerven i en højskolebevægelse, der lever i bedste velgående. Også på Falster. Med udgangspunkt i højskoletanken og glæden ved at synge inviterer vi på højskolen derfor til arrangementet Sangmaraton – Sydhavsøerne synger sammen med fællessang dagen lang søndag den 14. april kl. 10 til 21 i højskolens koncerthus.

Ni lokale sangværter

I løbet af dagen og aftenen vil ni lokale sangværter eller sangværtspar afløse hinanden og udvælge, synge for og fortælle om sange fra Højskolesangbogen, der i særlig grad betyder noget for dem hver især. Hver hele time skifter værtskabet og der er derfor korte pauser imellem skiftene.

Se hele programmet HER

Tilbagevendende begivenhed

Det er skolens lærer Thomas Bjerre, der er primus motor på arrangementet. Han ser frem til at fylde koncerthuset med sang fra morgen til aften:
”Jeg glæder mig til, at rigtig mange lægger vejen forbi skolens koncerthus og synger med på vores fælles sangskat. Jeg håber og tror, at vi kan gøre sangmaratonen til en tilbagevendende begivenhed, som samler sangglade gæster i alle aldre”, siger Thomas.

Gratis adgang hele dagen

Alle er velkommen uanset alder og sangtalent, og der er gratis adgang til arrangementet hele dagen. Tilmelding er ikke nødvendig, bare mød op på dagen, en time eller to eller hele dagen.

Skulle man gå hen og blive sulten eller tørstig, kan man købe drikkevarer, snacks og sandwich i baren i foyeren.

Det vil være muligt at parkere på højskolens bagside, ved stranden eller Marielyst Torv.