Hold 2024-19: 1 uges kursus med 3 valgfag d. 19/8 – 24/8

4.100,00 kr.10.600,00 kr.

1 uges kursus med valgfag som du følger hele ugen på hverdage i tidsrummet kl. 10 – 15

Herunder vælger du valgfag og værelse og du har mulighed for at tilkøbe vores bustransport til/fra højskolen med stop Sjælør, Høje Taastrup og Køge Nord (380,- retur).

Pris i enkeltværelse 5600,- / UDSOLGT, men skriv dig gerne op på vores venteliste

Pris i dobbeltværelse for 2 personer 10.600,- / Ét værelse tilbage

Pris som dagskursist 4100,- (du deltager i alt, men har ikke et værelse og overnatning)

Se bustider HER.

0,00 kr.

Vælg mellem:

Hjernetræning – med mindfulness og musik

/ FÅ PLADSER TILBAGE
Hjernen er ikke en muskel, men vil du holde den frisk, skal du træne den. På kurset laver vi øvelser, der aktiverer så mange hjerneceller som muligt. Det er fjerde gang, vi holder dette populære kursus, som bruger mindfulness og musik til at styrke din hjerne. Mindfulness kan fremme din koncentration, tålmodighed og dit nærvær, mens musik og en mere opmærksom lytten hjælper på fordybelse og tilstedeværelse. Du vil også blive præsenteret for nye perspektiver og nye måder at bruge hjernen på. Undervisningen veksler mellem oplæg, dialog og øvelser. Lærere: Anne Marie Beck og Michala Østergaard-Nielsen.

Kunstrunden

/ Få pladser tilbage
Et hav af kunstneriske oplevelser venter på dig på Lolland-Falster. I de små, lokale gallerier, i arkitekturen, ja, selv ude på markerne, hvor det imponerende kunstværk Dodekalitten majestætisk tårner sig op. Vi skal besøge et udvalg af Sydhavsøernes vartegn og gallerier og møde kunstnerne bag. Højskolen er i sig selv en kunstnerisk skattekiste, der gemmer på skulpturer, billeder og skolens egen kunstner Kåre Lind, og alt det skal vi naturligvis også se nærmere på og høre historierne bag sammen med huskunstneren selv. Kursusleder: Kåre Lind.

Sydhavsøerne fra motorcykelsædet

Tag din motorcykel med på højskole og oplev glæden ved at køre i flok med andre motorcykelentusiaster. Sammen skal vi ud at se Sydhavsøerne fra motorcykelsædet, når sensommersolen viser omgivelserne fra deres allerbedste sider. Hver formiddag kører vi ud til et nyt hjørne af de pragtfulde sydhavsøer, hvor vi skal høre om øernes historie, geografi og kultur. Undervejs besøger vi motorcykelmuseer og -klubber og lægger vejen forbi private motorcykelsamlere i området. Lærere: Jens Fogh og Per Pallesen.

Det sker der også :

Morgenmotion alle hverdage fra kl. 7.30 – 8.00, så medbring tøj du kan bevæge dig i.

Efter ankomst mandag er der frokost efterfulgt af introduktion til højskolen, området og valgfagene.

Efter eftermiddagskaffen er der typisk fælles foredrag, gåture eller andet på tværs af valgfagene.

Tirsdag d. 20. august er der foredrag med læge og billedkunstner Lærke Egefjord: Styrk dit helbred med kunst og kreativitet

Onsdag d. 21. august er der festmiddag om aftenen med en lækker 3 retters menu.

Torsdag d. 22. august er der mulighed for at komme ind og se Nykøbing F-revyen, bus/billet koster 350,- (tilmelding på ankomstaftenen)