Hold 2024-13: 1 uges kursus med 2 valgfag d. 17/6 – 22/6

4.100,00 kr.12.500,00 kr.

1 uges kursus med valgfag som du følger på hverdage typisk i tidsrummet kl. 10 – 15

Herunder vælger du valgfag og værelse og du har mulighed for at tilkøbe vores bustransport til/fra højskolen med stop Sjælør, Høje Taastrup og Køge Nord (380,- retur).

Pris i enkeltværelse 5600,- / UDSOLGT, men skriv dig gerne op på vores venteliste / OBS: tillæg på golf jf. priserne i kursuskataloget

Pris i dobbeltværelse for 2 personer 10.500,- / ÉT VÆRELSE TILBAGE / OBS: tillæg på golf jf. priserne i kursuskataloget

Pris som dagskursist 4100,- (du deltager i alt, men har ikke et værelse og overnatning) / OBS: tillæg på golf jf. priserne i kursuskataloget

Se bustider HER.

0,00 kr.

Vælg mellem:

Sydhavsøerne – før og nu

/ Få pladser tilbage
Sammen kigger vi tilbage, men mest frem på Sydhavsøerne. Vi skal på en heldagsudflugt med stop ved Nakskov Fjord, Peter Hansens Have og en tur til Rødby, hvor vi skal se Femern byggeriet – dvs. deres besøgscenter og en tur ud i tårnet, hvor man kan se ud over det store område langs vandet, hvor der arbejdes.

Derudover skal vi også på en halvdagsudflugt til en af de røde kirker. Vi slutter turen på Krenkerup Gods, hvor vi får en kort introduktion til godsets bryggeri og smager deres øl. Hjemme på højskolen byder vi på spændende foredrag og gåture i nærområdet. De fleste foredrag får en Lolland-Falster-vinkel.

Tidligere minister for fødevarer, landbrug og fiskeri og nuværende formand for Biogas Danmark Henrik Høegh kommer forbi torsdag d. 20. juni og fortæller om hvad han laver nu, om Biogas Danmark, om hvordan han ser på Den grønne omstilling og ikke mindst hvordan han ser Lolland og Falster, hvis vi kigger 20 år frem i tiden.

Kurset er arrangeret i samarbejde med Danske Senior Agronomer. Kursusleder: Thomas Bjerre.

Golf – Falster rundt

/ UDSOLGT, men skriv dig gerne op på vores venteliste
Falster byder på tre gode golfbaner (Marielyst, Nykøbing F. og Virket). Er du rutineret golfspiller med DGU-kort, kommer du til at prøve dem alle. Hver dag tager vi afsted til en af banerne, hvor du spiller banen igennem i selskab med skolens golflærer.

For nybegyndere er der om formiddagen undervisning af en kompetent instruktør på golfbanen i Marielyst, mens du om eftermiddagen har mulighed for at spille på klubbens pay- og playbane.

Medbring eget golfsæt. Det er også muligt at leje et golfsæt. Oplys handicap ved tilmelding. Lærer: Jan Borre.

Det sker der også :

Morgenmotion alle hverdage fra kl. 7.30 – 8.00, så medbring tøj du kan bevæge dig i.

Efter eftermiddagskaffen er der fælles foredrag, gåture eller andet på tværs af valgfagene de fleste dage.

Tirsdag d. 18. juni er der jazzkoncert med Zier Romme og Jesper Johansen.

Onsdag d. 19. juni er der festmiddag om aftenen med en lækker 3 retters menu.

Torsdag d. 20. juni er der mulighed for at komme ind og se Nykøbing F-revyen pris bus/billet er 350,- (tilmelding mandag aften).