Hold 2024-09: 1 uges kursus med 3 valgfag d. 13/5 – 18/5

3.650,00 kr.9.700,00 kr.

1 uges kursus med valgfag som du følger hele ugen på hverdage i tidsrummet kl. 10 – 15

Herunder vælger du valgfag og værelse og du har mulighed for at tilkøbe vores bustransport til/fra højskolen med stop Sjælør, Høje Taastrup og Køge Nord (380,- retur).

Pris i enkeltværelse 5200,- / UDSOLGT, men skriv dig gerne op på vores venteliste

Pris i dobbeltværelse for 2 personer 9700,- / UDSOLGT, men skriv dig gerne op på vores venteliste

Pris som dagskursist 3650,- (du deltager i alt, men har ikke et værelse og overnatning)

Note: Fredag 8/3 kl. 15 er der kun 1 enkeltværelse tilbage på “Romantik-kurset”, men fortsat åbent for at deltage som dagskursist. De to øvrige kurser er fuldtegnede, men skriv dig gerne på venteliste, hvis vi får et afbud. Det gør du ved at vælge kurset i drop-down-menuen.

Se bustider HER.

0,00 kr.

Vælg mellem:

Romantik i den tredje alder

Mange enlige seniorer vil gerne opleve kærligheden (igen). Måske tænker du selv i de baner, men ved ikke helt, hvordan du kommer i gang: Hvordan tackler du fx, hvis I ikke har samme forventninger til forholdet, og hvor og hvordan finder du overhovedet en kæreste? Det og meget mere får du tips til på kurset, hvor alle hver især deler egne erfaringer og ønsker til kærligheden. Undervejs taler vi også om, hvad tidligere partnere har betydet, og hvordan du værner om jeres minder, når du indgår i en ny kærlighedsrelation. Lærer: Bastian Larsen.

Hatha yoga

/ UDSOLGT, men skriv dig gerne op på vores venteliste
Vil du kræse om både krop og sind, er yoga ideelt. I Hatha yoga arbejder vi med at få kontrol over vores krop og åndedræt gennem yogaens mange klassiske øvelser. Yogaøvelserne gør dig smidig og styrker dine muskler, led, organer og dit bindevæv, mens åndedrætsøvelserne tilfører kroppen ny energi og giver dig en oplevelse af nærvær, indre ro og balance. Undervisningen er bygget op i faser, således at din krop indstiller sig på yoga. Vi slutter af med en dejlig omgang afspænding, så øvelserne kan få lov til at forplante sig i krop og sind. Lærer: Lone Friis.

Blomsterbinding

/ UDSOLGT, men skriv dig gerne op på vores venteliste
Et kursus for dig, der elsker at arrangere, dekorere og pynte op. De bedste materialer til formålet finder du endda i skolens egen park og på Marielyst strand, hvor der er en righoldighed af blomster, grene og andet grønt. På kurset går vi jævnligt ud og sanker og hjemme på værkstedet binder vi kranse, laver borddekorationer, pynter genbrugsglas med blomster og æsker med muslingeskaller. Du lærer teknikker til at binde de flotteste, vilde buketter og lave buketter i forskellige højder og du får konkret viden om, hvad farvesammensætning og struktur gør for de forskellige elementer. Lærer: Dorte Storm.

Det sker der også :

Morgenmotion alle hverdage fra kl. 7.30 – 8.00, så medbring tøj du kan bevæge dig i.

Efter eftermiddagskaffen er der fælles foredrag, gåture eller andet på tværs af valgfagene.

Onsdag d. 15. maj er der festmiddag om aftenen med en lækker 3 retters menu.

Torsdag d. 16. maj er der en halvdagsudflugt i bus.