Sangmaraton – Sydhavsøerne synger sammen!

14. april kl. 10:00 - 21:00

Syngende kvinder i koncerthuset

For første gang på Sydhavsøerne arrangerer vi en ægte sangmaraton med fællessang fra morgen til aften i højskolens koncerthus.

Kom med til en helt enestående oplevelse, når vi byder på højskolesang dagen lang til det første sangmaraton på Sydhavsøerne nogensinde!

Forskellige sangværter

9 sangværter eller sangværtspar vil i løbet af dagen afløse hinanden og udvælge, synge for og fortælle om sange fra Højskolesangbogen, der i særlig grad betyder noget for dem hver især.

Skift hver hele time

Hver hele time skifter værtskabet og der er derfor korte pauser imellem skiftene. Henholdsvis kl 14 og 18 er der derudover en hel times pause, så man kan få lidt at spise eller gå en tur langs stranden.

Sangteksterne projiceres op på væggen, så alle kan synge med. Du er selvfølgelig velkommen til at medbringe egen sangbog eller sangbogs-app.

Program

Kl. 10-11: Morgensang med Guldborgsund-Bibliotekerne v/ Ingrid Hjorth Hansen og Eskil Irminger på klaver
Kl. 11-12: Biskop for Lolland-Falster Marianne Gaarden og ægtefælle Michael Schelde
Kl. 12-13: Korleder og musiklærer Stefan Ægidius
Kl. 13-14: Trubadur og højskolelærer Jan Borre
Kl. 14-15: Pause
Kl. 15-16: Udvalgsformand for Landdistrikter, Kultur og Fritid i Guldborgsund Kommune Ole K. Larsen
Kl. 16-17: Leder af Sangkraft Guldborgsund Mette Staalgaard Nielsen
Kl. 17-18: Højskolen Marielysts nye forstanderpar Malene Bjerre og Jesper Lorentz Bertelsen
Kl. 18-19: Pause
Kl. 19-20: Korleder og tidligere højskole- og gymnasielærer Ove Bech Nielsen
Kl. 20-21: Aftensang og andagt v/ Sognepræst i Væggerløse Anders Martin Lauridsen

Gratis adgang hele dagen

Alle er velkommen uanset alder og sangtalent, og der er gratis adgang til arrangementet hele dagen. Tilmelding er ikke nødvendig, bare mød op på dagen, når det passer dig. Skulle du gå hen og blive sulten eller tørstig, kan du købe drikkevarer, snacks og sandwich i baren i foyeren.

Det vil være muligt at parkere på højskolens bagside, strandparkeringen eller ved Marielyst Torv.

14. april
, , , , , , , ,