Hold G2024-13: Sydhavsøerne dengang og nu til Senioragronomerne d. 17/6 – 22/6

4.450,00 kr.11.200,00 kr.

1 uges kursus “Sydhavsøerne dengang og nu” til Senioragronomer

Deadline for tilmelding er 1. november 2023.

Herunder vælger du værelse

Pris i enkeltværelse 5950,- incl. revytur / FÅ VÆRELSER TILBAGE

Pris i dobbeltværelse for 2 personer 11.200,- incl. revytur / FÅ VÆRELSER TILBAGE

Pris som dagskursist 4450,- incl. revytur (du deltager i alt, men har ikke et værelse og overnatning)

0,00 kr.

Varenummer (SKU): G2024-13 Varekategori:

Beskrivelse

Sydhavsøerne – før og nu / Lukket for tilmelding via link – kontakt Højskolen og forespørg om der er ledige pladser

Sammen kigger vi tilbage, men mest frem på Sydhavsøerne. Vi skal på en heldagsudflugt med stop ved Nakskov Fjord, Peter Hansens Have og en tur til Rødby, hvor vi skal se Femern byggeriet – dvs. deres besøgscenter og en tur ud i tårnet, hvor man kan se ud over det store område langs vandet, hvor der arbejdes.

Derudover skal vi også på en halvdagsudflugt til en af de røde kirker. Vi slutter turen på Krenkerup Gods, hvor vi får en kort introduktion til godsets bryggeri og smager deres øl.

Hjemme på højskolen byder vi på spændende foredrag og gåture i nærområdet. De fleste foredrag får en Lolland-Falster-vinkel.

Kursusleder: Thomas Bjerre.

Ankomst er mandag d. 17/6 ml. kl. 11 og 12, herefter frokost kl. 13.00. Over frokost er der velkomst og introduktion til højskolen og efter eftermiddagskaffen foredrag om Lolland og Falster.

Tirsdag skal vi på heldagsudflugt til Lolland, hvor vi kører laver et stop ved Dodekalitten inden vi får frokost på restaurant Fjorden ved Nakskov med udsigt til vandet. Vi skal forbi Peter Hansens store have og laver også et stop ved Fermern-byggeriet inden vi kører hjem mod højskolen.

Tirsdag er der jazzkoncert i skolens koncerthus med Zier Romme og Jesper Johansen.

Onsdag er der bl.a. foredrag om de røde kirker og over frokost er der gåtur i Marielyst. Om aftenen festmiddag med en 3 rettes lækker menu.

Torsdag er der bl.a. foredrag om herregårdene på Sydhavsøerne og håber vi får besøg af et kendt lokalt navn om eftermiddagen. Om aftenen en tur ind i Nykøbing F.-revyen (inkluderet i prisen).

Fredag er der bl.a. foredrag med et historisk perspektiv – enten om naboerne mod syd eller den gang, der boede flygtninge på Sydfalster. Om eftermiddagen skal vi på udflugt og se en rød kirke inden vi ankommer til Krenkerup gods og skal smage deres øl.

Afrejse er lørdag kl. 9.00 efter morgenmad,

Det sker der også:

Morgenmotion alle hverdage fra kl. 7.30 – 8.00, så medbring tøj du kan bevæge dig i.