Hold 2024-29: Musik, musik, musik! d. 17/11 – 30/11

6.200,00 kr.14.800,00 kr.

2 ugers kursus i musikkens tegn!

Herunder vælger du værelse og du har mulighed for at tilkøbe vores bustransport til/fra højskolen med stop Sjælør, Høje Taastrup og Køge Nord (380,- retur).

Pris i enkeltværelse 8200,-

Pris i dobbeltværelse for 2 personer 14.800,-

Pris som dagskursist 6200,- (du deltager i alt, men har ikke et værelse og overnatning)

Se bustider HER.

0,00 kr.

Musik, musik, musik!

På dette kursus kommer musikken til at give genlyd i det gamle badehotel. Uanset om du er til højskolesang, har lyst til at spille sammen med andre i et band, lytte til klassiske værker eller finde den musik frem, der har været baggrundstæppe for dit liv, så bliver det her nogle fantastiske uger.

Du vælger mellem fire temafag:

• Højskolesang dagen lang: Højskolesangbogen er et spejl af vores tid, og vi vil dykke ned i den 19. udgave af Højskolesangbogen. Hvilke nye sange har slået an, og hvad har vi hver især som vores yndlingssange? Vi fordyber os i teksterne, nye og gamle melodier og i de mennesker der står bag: digterne og komponisterne. Lærer: Thomas Bjerre
  • Musikalske livsoplevelser: Musik er en tidsmaskine. Sæt en bestemt sang eller et musikstykke på, og du bliver transporteret tilbage til en tid eller en oplevelse. På dette hold deler vi vores musikalske livsoplevelser. Deltagerne finder på forhånd en kunstner/sang/CD/LP/koncertoplevelse, der har beriget deres liv eller fyldt særlig meget.
    Holdet er for alle, der har en passion for musik og ønsker at udforske og dele deres musikalske rejse med andre. Det er ikke nødvendigt med forhåndskundskaber, du skal bare have lyst til at deltage aktivt og dele personlige oplevelser. Musikalsk rejseguide: Peter Søvad
  • Otte klassiske værker, du skal kende: Inden for den klassiske musik er der kompositioner, der er så berømte, at de er gået over i historien. Ved at lytte til værkerne får man et historisk indblik, en følelsesmæssig oplevelse og ikke mindst glæden ved at blive klogere på klassisk musik. Vi gennemgår otte forskellige værker af otte forskellige komponister, der hver for sig har bidraget til noget unikt i den klassiske musikhistorie.
  • Rytmisk sammenspil: Tag dit instrument med på højskolen og bliv en del af de små og større orkestergrupperinger, vi danner på kurset. Vi skal primært spille musik fra Beatles’ repertoire, og vi sørger for at tilpasse ambitionsniveauet til dine og de andre deltageres evner. Så kom glad – uanset om du er en virtuos på dit instrument eller stadig har meget at lære. I indøvningen af numre arbejder vi med begreber som dynamik, swing, klangflader, og hvordan man underbygger fortællingen og stemningen i sangen. Sidste dag slutter vi af med at give koncert. Lærer: Mikkel Thomas Christensen.

Og så er der alt det, vi skal lave sammen:

• Maratonsang i et fuldt koncerthus hele søndag
  • Irsk aften med Mary’s men
  • Koncert med Ensemble Storstrøm
  • Foredrag med kongelig operasanger Sten Byriel
  • Foredrag med revydirektør og kapelmester Mickey Pless

Se det detaljerede program her (med forbehold for ændringer)

Det sker der også :

Gotvedgymnastik alle hverdage fra kl. 7.30 – 8.00, så medbring tøj du kan bevæge dig i.

Efter eftermiddagskaffen er der fælles foredrag, gåture eller andet.

Onsdag d. 20. november er der festmiddag om aftenen med en lækker treretters menu.

Lørdag d.23. november er der en heldagsudflugt i bus.

Søndag d. 24. november er der Søndagssalon med refugiegæst samt billed- og pilefletkunstner Jette Mellgren om eftermiddagen.