Hold 2024-20: 1 uges kursus med 2 valgfag d. 25/8 – 31/8

4.800,00 kr.11.400,00 kr.

1 uges kursus med valgfag som du følger på hverdage typisk i tidsrummet kl. 10 – 15

Herunder vælger du valgfag og værelse og du har mulighed for at tilkøbe vores bustransport til/fra højskolen med stop Sjælør, Høje Taastrup og Køge Nord (380,- retur).

Pris i enkeltværelse 6100,- / Få værelser tilbage

Pris i dobbeltværelse for 2 personer 11.400,- / Få værelser tilbage

Pris som dagskursist 4800,- (du deltager i alt, men har ikke et værelse og overnatning)

Se bustider HER.

0,00 kr.

Vælg mellem:

Sensommer på Marielyst

/ UDSOLGT, men skriv dig gerne op på vores venteliste
Efter en sommer med varme dage og nætter, kan man godt gå og glæde sig til efterårets køligere temperaturer. Sensommeren og det tidlige efterår er et ideelt tidspunkt at tage på udflugt på Sydhavsøerne, da der heller ikke er så mange turister i området. Tre af dagene tager vi således på tur og oplever alt fra kulturelle fyrtårne som Dodekalitten, Fuglsang Kunstmuseum og Maribo Domkirke til naturperler som Maribosøerne, Naturpark Nakskov Fjord og Horreby Lyng. Hjemme på højskolen folder vi historien ud om øernes udvikling og ser på fremtiden, hvor Lolland om få år får fast forbindelse til Tyskland. Medbring tøj og fodtøj til udendørsaktiviteter. Kursusleder: Casper Dalboe.

Lær at flyve med drone – se verden fra oven

En drone er et herligt stykke legetøj for seniorer, der ønsker at se verden ovenfra. På blot en uge får du både de fornødne færdigheder til at styre en drone sikkert og de nødvendige beviser for at flyve legalt med en drone på op til 1,5 kg. Kurset består både af teori og praktisk træning i felten. Undervejs bliver du også klogere på, hvad du skal gå ud og købe af drone bagefter, hvis du bliver bidt af legen. Har du allerede en drone, så tag den endelig med, og ellers har højskolen droner til træningsbrug. Lærer: Henning Mussegaard.

Det sker der også :

Morgenmotion alle hverdage fra kl. 7.30 – 8.00, så medbring tøj du kan bevæge dig i.

Efter eftermiddagskaffen er der typisk fælles foredrag, gåture eller andet på tværs af valgfagene.

Onsdag d. 28. august er der festmiddag om aftenen med en lækker 3 retters menu.