Skolekredsen er højskolens bagland

Vil du støtte højskolens arbejde, få indflydelse og rabatter? Så meld dig ind i skolekredsen.

I 2020 blev højskolens venneforening omdannet til en skolekreds. En skolekreds består – som venneforeningen – af medlemmer, der bakker op om skolen. Den store forskel ligger i, at skolekredsen også er skolens øverste myndighed.

Som medlem af skolekredsen kan du få indflydelse på skolens drift og udvikling, da skolekredsen på sin årlige generalforsamling i maj vælger flertallet i skolens bestyrelse.

Du er med til at sætte bestyrelsen

Bestyrelsen består i alt af 7 medlemmer og skolekredsen vælger de 5 af dem. De sidste to medlemmer er udpeget af Danske Seniorer og Faglige Seniorer.

Dine rettigheder og fordele som medlem

Som medlem af skolekredsen får du en række fordele. For at gøre brug af ALLE dine fordele skal du indbetale kontingentet til skolekredsen inden den 1. februar 2024.

Du får:

• Mulighed for at deltage i den årlige generalforsamling med ”vennedag” inklusive frokost og kaffe/kage (d. 4. maj 2024)
  • Stemmeret når der skal vælges bestyrelse
  • Mulighed for at stille op til bestyrelsen
  • Rabat på ét kursus om året: 500 kr. i rabat på kurser af 4-6 dages varighed og 800 kr. i rabat på kurser af 13 dages varighed (undtagen på kurser i juni, juli og august samt hold 31, 32 og 33). Rabatten gælder også dagskursister
  • Op til 50 procent i rabat på højskolens egne arrangementer, som primært er aftenarrangementer i skolens koncerthus. Se oversigten over kommende arrangementer med rabat HER

Hvordan bliver jeg medlem?

I 2024 koster det 250 kr. om året at være medlem af skolekredsen og du kan tilmelde dig i formularen her på siden.

Eksisterende medlemmer får automatisk tilsendt opkrævning via NETS i december for det kommende år. Du kan tilmelde til automatisk betalingsservice, så alle fremtidige kontingentopkrævninger trækkes til tiden fra din bankkonto.

Kontingentet skal være betalt senest 1. februar, hvis du vil deltage i årets generalforsamling med stemmeret og ret til at kandidere til bestyrelsen samt opnå rabat på et kursus i det pågældende kalenderår.

Skolekredsdag 2024

Generalforsamlingen i 2024 bliver holdt lørdag den 4. maj, hvor vi har skolekredsdag. På skolekredsdagen mødes vi kl. 10 til kaffe og brød – og efter en halv times kaffeslabaras giver dem, der vil og kan en hånd med til skolens forårsklargøring. Det plejer altid at være nyttigt for højskolen og hyggeligt at deltage i.

Arbejdet afsluttes med en god frokost – og bagefter er der så generalforsamling.

I 2024 sker der en ting til, nemlig tiltrædelsesreception for Malene Bjerre og Jesper Lorentz Bertelsen som nyt forstanderpar på højskolen.

Du finder det samlede program for dagen her

Generalforsamlinger

Siden skolekredsens etablering i 2020 har der været holdt tre generalforsamlinger:

Se referatet fra generalforsamlingen 2021 HER

Se referatet fra generalforsamlingen 2022 HER

Se referatet fra generalforsamlingen 2023 HER

To kursister arbejder med bedene til skolekredsdag
kursister nyder solen udenfor til skolekredsdag
skolekredsmedlemmer til generalforsamling på højskolen

Meld dig ind i skolekredsen

Bøtøvej 2, 4873 Væggerløse

Mail: kontor@hsmarielyst.dk

Telefonen er åben alle

hverdage 9:30 til 12:30.

CVR-nr.26139058

Få tilsendt 2024-kataloget gratis

Nyhedsbrev

Få vores nyhedsbreve med gode tilbud og nyt om livet på højskolen.