Højskolens frivillige

Højskolen drives primært af skolens ansatte. Men vores frivillige kræfter er bestemt også en vigtig del af højskolen.

Vi er så priviligerede, at vi har et fint lille fast korps af frivillige ildsjæle. Ens for dem alle er, at de alle er seniorer med masser af drivkraft.

På værkstedet og til arrangementer

Er du kursist på skolen, kan du møde nogle af dem i værkstedet om eftermiddagen, hvor de hjælper til og gerne giver gode råd til kreative sysler. De er selv meget kreativt anlagt og kan lidt af hvert inden for fx håndarbejde. Det er gerne Gitte, Inge-Lise, Susanne og Jytte, der holder til i værkstedet.

Du kan også møde dem i baren i foyeren til vores åbne arrangementer om aftenen, hvor de gladeligt giver en hånd med. Her kan du også stifte kendskab med Tom, Kristian og Jane.

Annalise holder styr på biblioteket

Inde på højskolens bibliotek huserer Annalise. Annalise er tidligere bibliotekar og hun har i den grad styr på sit felt. Hun sørger for at der er sirlig orden på hylderne og køber ny litteratur ind. Er du kursist på højskolen og flittig biblioteksbruger kan du glæde dig over, at der sjældent er ventetid på selv den nyeste litteratur, som du måske er vant til på dit lokale bibliotek.

Kristian sørger for planterne

Vi har også vores helt egen blomstervander, Kristian. Han sørger for at planterne på skolen trives og har det godt.

Frivillige til Seniorfestivalen

Ud over de fast tilknyttede frivillige vi er beriget med året rundt, har vi hver sommer yderligere mellem 45 og 50 frivillige, der hjælper os med afviklingen af Seniorfestivalen. Her bliver der virkelig knoklet igennem i de to dage, det hele går løs – plus det løse, da festivalpladsen skal rigges til dagen før det hele løber af stablen.

Vi er dybt taknemmelige

Vi er dybt taknemmelige for alle de kræfter og timer vores frivillige lægger her hos os. Samtidig er det dejligt at se, at de hver især også får noget med hjem herfra – fællesskabet blandt de frivillige er helt specielt og vi gør naturligvis vores for, at de alle trives, når de er her.

to af de frivillige i værkstedet, Gitte og Susanne
De frivillige Henning, John og Kristian
Gruppebillede af de frivillige fra festivalen 2022

Bøtøvej 2, 4873 Væggerløse

Mail: kontor@hsmarielyst.dk

Telefonen er åben alle

hverdage 9:30 til 12:30.

CVR-nr.26139058

Få tilsendt 2024-kataloget gratis

Nyhedsbrev

Få vores nyhedsbreve med gode tilbud og nyt om livet på højskolen.