Hold 2025-21: Sensommer på Marielyst 6 dage 24.8.-30.8.

4.500,00 kr.11.400,00 kr.

Hold 2025-21: 6 dages kursus med 2 forskellige kursusforløb.

Herunder vælger du kursusforløb og værelse, og du har mulighed for at tilkøbe vores bustransport til/fra højskolen med stop Sjælør, Høje Taastrup og Køge Nord (400,- retur).

Se bustider HER.

0,00 kr.

Sensommer på Marielyst i bus eller på motorcykel

Efter en sommer med varme dage og nætter er det forfriskende med efterårets køligere temperaturer. På Sydhavsøerne er hovedparten af turisterne rejst hjem, og det gør sensommeren til et dejligt tidspunkt at tage på udflugt.

Du kan vælge mellem to fag:

Sensommer på Marielyst Slutningen af august er et ideelt tidspunkt at tage på udflugt på Sydhavsøerne, da der ikke er så mange turister i området og naturen bugner af bær og svampe. Vi skal på udflugt og opleve nogle af de mange kulturelle fyrtårne og naturperler som Sydhavsøerne har at byde på. Hjemme på højskolen ser vi nærmere på historien om øernes udvikling og kaster også et blik ud i fremtiden. Selvfølgelig er der også musik og højskolesang og masser af tilbud om bevægelse – lige fra morgensvømning i Østersøen til gymnastik og yoga, spil i parken og gode traveture i nærområdet.

Sydhavsøerne fra motorcykelsædet Tag din motorcykel med på højskoleophold, og lad os følges ad på en dannelsesrejse. Vi følges ad i flok og oplever glæden ved at køre sammen og nyde pauserne. Sammen skal vi ud at se og dufte Sydhavsøerne fra motorcykelsædet, når sensommeren viser sig fra sin bedste side. Hver dag oplever vi nye smukke og interessante steder på Sydhavsøerne. Vi besøger museer og hører om øernes historie, geografi og kultur. Der bliver fokus på roernes historie på Lolland, Stormfloden i 1872, Danmarks sydligste spids og skovbruget på Falster. Uanset størrelsen på din mc vil alle kunne deltage, da tempoet er tilpasset den langsomste. Lærere: Jens Fogh og Per Pallesen

Det sker der også:

• På alle hverdage kl. 7 er der morgenbad i Østersøen for de morgenfriske.
  • Gotvedgymnastik alle hverdage fra kl. 7.30 – 8.00, så medbring tøj, du kan bevæge dig i.
  • Efter eftermiddagskaffen er der typisk fælles foredrag, gåture eller andet på tværs af valgfagene.
  • Onsdag den 27. august er der festmiddag med en lækker treretters menu.
  • Torsdag den 28. august er der mulighed for (mod ekstrabetaling) at komme i den traditionsrige Nykøbing-Falster Revy.

Detaljeret program følger.