Hold 2024-25: Folkemusik og folkedans d. 14/10 – 19/10

3.650,00 kr.9.700,00 kr.

1 uges kursus med folkemusik og folkedans

Herunder vælger du værelse og du har mulighed for at tilkøbe vores bustransport til/fra højskolen med stop Sjælør, Høje Taastrup og Køge Nord (380,- retur).

Pris i enkeltværelse 5200,-

Pris i dobbeltværelse for 2 personer 9700,-

Pris som dagskursist 3650,- (du deltager i alt, men har ikke et værelse og overnatning)

Se bustider HER.

0,00 kr.

Folkemusik og folkedans

Folkedans og folkemusik har tidligere fyldt meget på Højskolen Marielyst – og i 2024 sætter vi igen folkedans og folkemusik på programmet. Et kursus, som både er for dig, der vil spille folkemusik, og dig, der vil danse folkedans.

De danseglade kommer i hænderne på Henrik Larsen, kendt i folkedanse-kredse som Henrik fra Stevns. Han vil instruere i en bred vifte af folkedanse – og sørger for, at både nybegyndere og erfarne dansere føler sig hjemme i dansene og bliver udfordret.

Vil du spille folkemusik, skal du medbringe dit eget instrument. Skolens faste lærere har alle stor kærlighed til folkemusik og glæder sig til at danne små og større orkestergrupperinger, som kan udforske folkemusikkens mange forskellige udtryk og skabe en fest af lystige toner og rytmer.

De danseglade og de musicerende arbejder sig ugen igennem frem mod højdepunktet, som er sidste dag, hvor de to dele af holdet skal vise hinanden, hvad de kan. På den sidste kursusdag skal musikerne nemlig levere musikken live, når folkedanserne giver opvisning af de mange danse, de har indstuderet i ugens løb.

Kursusledere: Jan Borre og Henrik Larsen.

Det sker der også :

Morgenmotion alle hverdage fra kl. 7.30 – 8.00, så medbring tøj du kan bevæge dig i.

Efter eftermiddagskaffen er der typisk fælles foredrag, gåture eller andet på tværs af valgfagene.

Efter ankomst mandag d. 14. oktober er der frokost og herefter introduktion til højskolen og området. Undervisningen begynder efter eftermiddagskaffen.

Onsdag d. 16. oktober er der festmiddag om aftenen med en lækker 3 retters menu.

Torsdag d. 17. oktober er der en halvdagsudflugt.