Hold 2024-22: 1 uges kursus med 4 valgfag d. 15/9 – 21/9

4.100,00 kr.10.600,00 kr.

1 uges kursus med valgfag som du følger på hverdage typisk i tidsrummet kl. 10 – 15

Herunder vælger du valgfag og værelse og du har mulighed for at tilkøbe vores bustransport til/fra højskolen med stop Sjælør, Høje Taastrup og Køge Nord (380,- retur).

Pris i enkeltværelse 5700,-

Pris i dobbeltværelse for 2 personer 10.600,-

Pris som dagskursist 4100,- (du deltager i alt, men har ikke et værelse og overnatning)

Se bustider HER.

0,00 kr.

Vælg mellem:

Kirker, klostre og kalkmalerier

/ UDSOLGT, men skriv dig gerne op på vores venteliste
Bliv klogere på landets ældste bevarede stenbygninger, nemlig kirkerne og klostrene og den udsmykning i form af kalkmalerier og træskærerarbejder, som vi især ser bevaret i de gamle middelalderkirker. Mange danske klostre forsvandt efter reformationen, men enkelte er stadig tilbage og kan besøges. Derimod står langt hovedparten af de gamle landsbykirker fra 1200- og 1300-tallet som utroligt velbevarede og stemningsfulde vidnesbyrd om mange århundreders kirketradition. På to heldagsudflugter besøger vi udvalgte kirker og de bedst bevarede offentligt tilgængelige klostre i landsdelen. Hjemme på højskolen kan du glæde dig til foredrag om klosterliv, kirkekunst og bygningshistorie. Lærer: Thomas Bjerre.

Naturperler på Lolland-Falster

Lolland og Falster rummer nogle af Danmarks mest spændende og særprægede naturområder og naturseværdigheder. Vi vil sammen studere et udpluk af dem nærmere. Vi skal bl.a. besøge højmosen Horreby Lyng, fuglereservatet Kalløgrå og fortidsmindeskoven Halskov Vænge. Undervisningen foregår især undervejs i felten, og der vil forekomme en del gåture, så medbring gode sko samt evt. regntøj. Tag også gerne egen kikkert og termokande med. De fleste dage tager vi madpakker med på vores ture ud til naturperlerne. Lærer: Simon Vikstrøm.

Blomsterbinding

Et kursus for dig, der elsker at arrangere, dekorere og pynte op. De bedste materialer til formålet finder du endda i skolens egen park og på Marielyst strand, hvor der er en righoldighed af blomster, grene og andet grønt. På kurset går vi jævnligt ud og sanker og hjemme på værkstedet binder vi kranse, laver borddekorationer, pynter genbrugsglas med blomster og æsker med muslingeskaller. Du lærer teknikker til at binde de flotteste, vilde buketter og lave buketter i forskellige højder og du får konkret viden om, hvad farvesammensætning og struktur gør for de forskellige elementer. Lærer: Dorte Storm.

Bliv dus med din iPad

/ Få pladser tilbage
Har du erhvervet dig en iPad, og kunne du godt bruge lidt tips til at komme i gang? De små tynde tavle-computere, kaldet tablets, kan stort set det samme som computere, men er meget lettere at have ved hånden og nemme at bruge – når man ved hvordan. Du lærer alle de basale funktioner, så du kan komme godt fra start samt et hav af funktioner, du måske ikke vidste, fandtes. Du kan fx føre video-samtaler via FaceTime, Messenger og Skype, se tv og film via gratis apps og meget andet – der er en hel verden, der venter på dig bag skærmen. Medbring din egen iPad til kurset. Lærer: Jan Borre.

Det sker der også :

Morgenmotion alle hverdage fra kl. 7.30 – 8.00, så medbring tøj du kan bevæge dig i.

Efter eftermiddagskaffen er der typisk fælles foredrag, gåture eller andet på tværs af valgfagene.

Onsdag d. 18. september er der festmiddag om aftenen med en lækker 3 retters menu.

Torsdag d. 19. september er der en halvdagsudflugt