Du kan også deltage på højskolens kurser og aktiviteter som dagskursist

Tag på højskole om dagen og sov i din egen seng om natten

Bor du i nærheden af Højskolen Marielyst og har du lyst til at deltage i vores kurser… så er tilbuddet om at komme på daghøjskole måske noget for dig?

Du deltager i dagens program kl. 8.00 – 22.30 og møder ind til højskolens store morgenbuffet, derefter går du til morgensamling og senere tema-undervisning eller foredrag inden middagsmaden kl. 12.30 typisk med 2 retter.

Efter middag deltager du i eftermiddagsundervisning eller foredrag inden eftermiddagskaffen kl. 15.00. Efter kaffen deltager du i foredrag eller på højskolens kreative værksted (på langt de fleste kurser) eller i en gåtur eller udflugt.

Du spiser aftensmad kl. 18.00, som typisk er en caféanretning og så deltager du til aftenarrangementet fra kl. 19.30 samt til aftenkaffen.

Der er begrænsede antal pladser på nogle af vores mere instruktive fag som fx kajak, Ipad, golf, skrivekurser, værkstedskurser pga. undervisningsformen – det gælder generelt og uanset om du overnatter eller ej.

Når du ikke overnatter kan du bruge højskolens mange fællesområder som din base for ex. afslapning, det kunne være i højskolens bibliotek eller i den rolige og store dagligstue med sofaer. Dit overtøj hænger du i foyer-området til koncerthuset, hvor der også er toiletter.

Når du ikke overnatter bliver kursusprisen noget mindre, typisk mellem 1.000,-  og 1.600,- kr. pr. uge. Priserne står ved hvert enkelt af kurserne.

Bøtøvej 2, 4873 Væggerløse

Mail: kontor@hsmarielyst.dk

Telefonen er åben alle

hverdage 9:30 til 12:30.

CVR-nr.26139058

FÅ 2023-KATALOGET TILSENDT MED POSTEN

Nyhedsbrev

Få vores nyhedsbreve med gode tilbud og nyt om livet på højskolen.