Ofte stillede spørgsmål

Der er ikke længe til, at Seniorfestivalen finder sted. Inden da kan spørgsmålene trænge sig på. Nedenfor kan du få svar på de mest gængse af slagsen fra alt til prisen på billetterne til, hvor det er bedst at parkere.

Hvad koster billetterne?

Billetter koster 400 kr. for en 1-dagsbillet og 600 kr. for en 2-dagsbillet plus gebyr og kan købes her

Hvad kan jeg opleve på Seniorfestivalen?

Seniorfestivalen byder på mere end 70 arrangementer over de to dage. Du kan se programmet for onsdag her og programmet for torsdag her.

Kan jeg købe billet ved indgangen?

Skulle der mod forventning være flere billetter tilbage, sælges de ved indgangen på dagen. Dog forestiller vi os at alt er udsolgt i forsalg.

Kan jeg hente mit armbånd inden festivalen starter?

Ja, det kan du godt. Tirsdag den 26. juli kl. 16-18 sidder vi klar ved hovedindgangen til at ombytte din billet til et armbånd til dig. Du slipper ikke helt udenom køen onsdag morgen, men det vil gå betydelig hurtigere at komme ind, når vi åbner, da du blot skal fremvise dit armbånd ved indgangen. Vi vil så vidt det er muligt oprette en fast track kø for dem, der allerede har fået armbånd. Armbåndene er i forskellige farver alt efter, hvilken dag man har købt til, om man har købt til begge dage eller er kursist.

Hvad tid åbner festivalpladsen?

Festivalpladsen åbner kl. 9.00 begge dage og de første indslag starter kl. 10.00.

Hvordan betaler jeg for mad og drikkevarer til Seniorfestivalen?

Du kan betale med MobilePay og kontanter alle steder på festivalpladsen.

Kan jeg tage offentlig transport til Seniorfestivalen?

Ja, du kan tage buslinje 741 og 742 fra Nykøbing F. Station. Begge busruter stopper ved højskolen mange gange dagligt. Se bustiderne på rejseplanen.dk.
Vi arrangerer også bus fra Sjælør Station og Køge Nord Station og retur om aftenen. Billetterne koster 200 kr. plus gebyr og kan købes her

Hvor kan jeg parkere, hvis jeg kommer i bil?

Det er ikke muligt at parkere på eller ved højskolen, da der er meget sparsom plads og mange turister i området. Til gengæld kan du finde masser af parkeringspladser ved Lupinparken, som omdannes til parkeringsplads til Seniorfestivalen og på den mindre parkeringsplads ved Kjørups Kro på Bøtø.

Fra Lupinparken er der 2600 meter til højskolen, mens Kjørups Kro er 1400 meter væk, så kom i GOD TID og benyt dig gerne af vores shuttlebus derfra. Shuttlebussen kører ca. hver 20. minut mellem kl. 8.30-12.00 og igen kl. 18.00-22.30. Du kan tage bussen fra Lupinparken og Kjørups Kro samt fra højskolen, når du skal retur. Det er gratis at tage med shuttlebussen.

Er der handicap-parkering?

Ja, der er 15 handicap-parkeringspladser på Cypresvej bag ved højskolens Koncerthus. Husk at have dit certificerede handicap P-skilt med, hvis du vil holde her.

Må jeg have min hund med?

Nej, det er ikke tilladt at medbringe hunde på Seniorfestivalen, med mindre at der er tale om en servicehund (ved fysisk eller psykisk handicap). Husk at hunden skal bære sin orange vest, så der ikke er tvivl om, at der er tale om en servicehund.

Må der komme børn med til Seniorfestivalen?

Seniorfestivalen er primært for voksne mennesker og målrettet seniorer. Børn er dog velkommen ifølge med en voksen. Der er gratis adgang for børn under 12 år. Billetprisen for børn på 12 år eller ældre er samme pris som for voksne. Vær dog opmærksom på, at der kan være udsolgt i forsalg og der derfor ikke sælges billetter ved indgangen.

Skal man være senior for at deltage?

Nej, det behøver man ikke. Festivalen er blot målrettet seniorer, men alle er velkommen.

Er der siddepladser til alle til Seniorfestivalen?

Vil du være sikker på at få en siddeplads, er det en god idé at medbringe en festivalstol eller eventuelt et tæppe at sidde på, da der er sparsomt med siddepladser.
Vær opmærksom på, at man ikke kan spærre pladser foran scenerne med stole eller tæpper, da alle skal have lige adgang til musikken. Efterladte stole og tæpper vil blive fjernet.

Må jeg medbringe egen mad og egne drikkevarer?

Nej, det er ikke tilladt at medbringe egen mad og egne drikkevarer på festivalpladsen.

Er der mulighed for opbevaring af tasker etc.?

Nej, vi har desværre ikke mulighed for at opbevare tasker, stole og lignende. Så pak let – du kan eventuelt have ting i bilen eller på overnatningsstedet til afhentning senere på dagen, da der er fri adgang til og fra festivalpladsen, så snart du har fået dit armbånd på.

Er der adgang til toiletter på festivalpladsen?

Ja, vi får opstillet toiletvogne i parken, så der er otte toiletter udenfor på festivalpladsen. Derudover er der tre toiletter til fri afbenyttelse i Koncerthuset.

Må man ryge til Seniorfestivalen?

Ja, du må gerne ryge udenfor på festivalpladsen. Vi opstiller spande med sand til skodderne.

Bøtøvej 2, 4873 Væggerløse

Mail: kontor@hsmarielyst.dk