Tag på højskole – som dagskursist

Bor du i nærheden af Højskolen Marielyst og har du lyst til at deltage i vores kurser? Så skal du måske deltage som dagskursist.

Dagskursister deltager fra morgen til aften

Som dagskursist deltager du i dagens program kl. 7.30 til ca. 22.30. Dagen starter med morgengymnastik i koncerthuset. Det er helt op til dig selv, om du vil deltage i dagens første tilbud eller blot møde ind til højskolens store morgenbuffet kl. 8.00.

Efter morgenmaden er der morgensamling og senere tema-undervisning eller foredrag inden middagsmaden kl. 12.30, som typisk består af to retter.

Masser af aktiviteter dagen lang

Efter middag deltager du i eftermiddagsundervisning eller foredrag frem til eftermiddagskaffen kl. 15.00. Efter kaffen er der igen foredrag eller mulighed for at slippe kreativiteten løs på højskolens værksted (på langt de fleste kurser). Nogle dage kan du også tage med på gåtur i nærområdet eller udflugt.

Du spiser naturligvis også med til aftensmaden kl. 18.00, som typisk er en caféanretning, og deltager i aftenarrangementet fra kl. 19.30 samt til aftenkaffen.

Brug fællesområderne som base

Da du ikke har et værelse som de andre kursister, kan du bruge højskolens mange fællesområder som din base til fx afslapning. I højskolens bibliotek er der både ro og plads til at slå sig ned til en hyggestund. Du kan også benytte den rolige og store dagligstue med sofaer eller slappe af med lidt fjernsyn i tv-stuen.

Penge at spare som dagskursist

Når du ikke overnatter på skolen, bliver kursusprisen naturligvis noget lavere. Som dagskursist får du en prisreduktion på mellem 1.000-1.600 kr. pr. uge.

Priserne for dagskursister står ved hvert enkelt af kurserne og online ved bestilling. Der er enkelte kurser, hvor vi ikke har dagskursistpladser (fx. til sommerhøjskolen til Seniorfestivalen).

Kursister der hygger sig i gårdhaven
Kursister betragter skulpturen Roepigerne
kursister der dyrker morgenmotion

Bøtøvej 2, 4873 Væggerløse

Mail: kontor@hsmarielyst.dk

Telefonen er åben alle

hverdage 9:30 til 12:30.

CVR-nr.26139058

Få tilsendt 2024-kataloget gratis

Nyhedsbrev

Få vores nyhedsbreve med gode tilbud og nyt om livet på højskolen.