Slip din kreativitet løs i værkstedet

På højskolen vægter vi håndens arbejde lige så højt som åndens. Derfor har vi et stort værksted, hvor du kan slå dig løs inden for et utal af forskellige håndværk.

Vi et hav af forskellige materialer lige fra papir i alverdens farver og kvaliteter til træ, stof, garn og maling. Du kan lave alt fra smykker, brugskunst og tørklæder til papirklip og male med både akryl og akvarel.

Bæredygtige materialer

Vi går naturligvis ind for bæredygtighed så vidt muligt og stiller derfor også en del genbrugsmaterialer til rådighed.

Kreative kurser i forskellige længder

Mange af vores kurser er kreative kurser af både 1 og 2 ugers varighed. Vi udbyder årligt både tegne- og malekurser samt kurser i smykkedesign samt håndarbejde som fx filtning og genbrugstekstil.

Se oversigten over kreative kurser

Medbring gerne egne materialer

Har du selv materialer derhjemme, som du gerne vil bruge til dine projekter, er du meget velkommen til at tage dem med. Det kan fx være aflagt tøj eller måske udtjent nips, der kan omdannes til noget nyt.

Det er dog ikke et must at du selv har noget med – vi har alle de relevante materialer til de forskellige værkstedskurser til rådighed, som du kan købe af lærerne på kurserne.

Åbent værksted

På langt de fleste kurser er værkstedet også åbent om eftermiddagen, når undervisningen er slut. Her hjælper vores team af frivillige dig gerne videre. De kender dog ikke alle teknikker inden for de forskellige fag, men kan fx hjælpe dig med at finde de materialer, du skal bruge.

Har du bare mod på kreativ udfoldelse som ikke nødvendigvis har noget med et kreativt kursus at gøre, kommer de gerne med ideer til, hvad du kan lave i det åbne værksted.

Der er nu intet så godt, som selv at skabe noget med hænderne!

Kvinder der maler
filtet engel
kursister maler på stranden

Bøtøvej 2, 4873 Væggerløse

Mail: kontor@hsmarielyst.dk

Telefonen er åben alle

hverdage 9:30 til 12:30.

CVR-nr.26139058

Få tilsendt 2024-kataloget gratis

Nyhedsbrev

Få vores nyhedsbreve med gode tilbud og nyt om livet på højskolen.