Forlaget Marielyst har sit udspring

i højskolens aktiviteter

Siden 2015 har højskolen med succes afviklet en lang række skrivekurser, der hjælper nye forfattere på vej.

Lærer på kurserne er Hans Chr. Andersen, tidligere journalist ved dagblade og DR og selv forfatter til flere bøger. Og som nu har samlet alle sine erfaringer og gode råd fra undervisningen på højskolen i en gør-det-selv bog for vordende forfattere.

Bogen med titlen ”Få gang i skriveriet” udkommer 22. marts på Forlaget Marielyst, som højskolens forstander, Christian Schou har stiftet og hvor ambitionen er at udgive bøger som denne med udspring i højskolens kursusvirksomhed.

”Få gang i skriveriet” kommer såvel omkring skriveteknik, fortælleteknik, struktur og dramaturgi som selve arbejdsprocessen ved tastaturet og arbejdet med at få bogen udgivet.

Bogen er fyldt med råd, anvisninger og eksempler på, hvordan man gør sig til herre over sin tekst, hvad enten det skal blive til en bestseller eller en bog til den nærmeste familie.

Netop fordi bogen tager udgangspunkt i Andersens erfaringer med undervisning i skrivekunst, er den spækket med lærerige eksempler på, hvordan en tekst med små greb kan forandres fra kedsommelig beskrivelse til at få liv og nerve.

Bogen udkommer 22. marts 2020, er på 150 sider, koster 199 kr. og kan købes hos alle boghandlere.

Bøtøvej 2

4873 Væggerløse