Ejendomsmæglerne har ret: Beliggenhed er alt!

Marielyst er en rigtig perle ved Østersøen med dejlig børnevenlig badestrand med 20 kilometer blødt, hvidt sand. Stranden på Marielyst er tre år i træk blevet kåret af Berlingske Rejselivs læsere som ‘Danmarks bedste strand’.

På højskolen bruger vi sommeren igennem stranden og havet flittigt. Hver morgen klokken 7:00 inviterer højskolens forstander på fælles badetur for de morgenfriske.

Men Marielyst er meget mere end stranden. Selve byen har over 100 år på bagen som attraktivt ferieområde med både feriehuse, gode campingpladser, hytter og hoteller. Bymidten har de senere år gennemgået en totalrenovering og fremstår i dag imødekommende med sit nye trædækkede torv og strandstrøg.

I højsæsonen er der et væld af aktiviteter på torvet – fra koncerter til kunsthåndværkermarked. I turistinformationen på torvet, kan du f.eks. leje cykler.

Lige bag ved torvet – og så at sige midt i Marielyst – ligger højskolen med sin 10.000 m2 store park. Her er store gamle træer, buske, staudebede og krydderurtehave. Der er tillige spændende skulpturer i parken, en petanquebane, en 12 hullers krolf-bane og en lille sø med ænder, springvand og bænke omkring.

Kommer du i el-bil kan du lade bilen op, vi har opladerstation fra Clever.

Indenfor gårdens fire længer har vi en dejlig gårdhave med et 100 år gammelt bøgetræ. Her er altid læ, så vi sommeren igennem kan have grillaftener og det er muligt at spise ude. Mellem de 4 værelsesfløje er der andre hyggelige gårdhaver.

Bevæger du dig lidt længere væk fra højskolen er der masser af oplevelser i nærområdet. Gå en tur på diget eller langs stranden og slå en smut ind i sommerhusområdet. Ca. 5 km syd for højskolen er Bøtøskoven, hvor du kan se vilde heste og køer. Og ca. 3 km fra højskolen finder du golfbane, minigolf og andre aktive tilbud.

Bøtøvej 2, 4873 Væggerløse

Mail: kontor@hsmarielyst.dk

Telefonen er åben alle

hverdage 9:30 til 12:30.

CVR-nr.26139058

Få tilsendt 2024-kataloget gratis

Nyhedsbrev

Få vores nyhedsbreve med gode tilbud og nyt om livet på højskolen.