Stort Grundlovsarrangement i højskolens park

05/06/2023 kl. 14:00 - 16:00

Kom til stort Grundlovsmøde til højskolens park!

Igen i år er Højskolen Marielyst klar med Falsters største og hyggeligste grundlovsmøde i de skønneste omgivelser i skolens park. Traditionen tro står husorkestret Maries Mænd klar på den store scene i parken og spiller op til fællessang mellem de obligatoriske grundlovstaler, som i år leveres af borgmester Simon Hansen (S), Guldborgsund Kommune samt af forfatter og politisk kommentator Niels Krause-Kjær.

Skarp kritiker og filmaktuel forfatter

Sidstnævnte er kendt som en skarp kritiker af danske politikeres gøren og laden, og som han ofte har hudflettet i DR2’s sene nyhedsudsendelse, Deadline, hvor han var vært i 10 år indtil årsskiftet. Endnu flere kender ham måske bedst som manden, der i 2000 tog os med bag borgens høje mure i sin roman Kongekabale, der blev filmatiseret i 2004. I 2019 kom efterfølgeren Mørkeland og filmatiseringen af den længe ventet 2’er er i fuld gang.

Salg af vådt og tørt

Højskolen sælger kaffe og kage mv., så pak tæppe eller festivalstole med og få en skøn eftermiddag i højskolens park.
Der vil også være information om højskolens aktiviteter bl.a. sommerens Seniorfestival d. 26. og 27. juli.

Programmet

• Kl. 13.45: Parken åbner til musikalsk opvarmning med Maries Mænd
  • Kl. 14.00: Velkomst ved forstander Christian Schou
  • Kl. 14.20: Grundlovstale af forfatter og journalist Niels Krause-Kjær
  • Kl. 15.20: Grundlovstale af borgmester Simon Hansen (S), Guldborgsund Kommune
  • Ca. 16.00: Tak for i dag

Mellem programpunkterne er der fællessang med Maries Mænd.

Det er gratis at deltage og alle er velkommen.