JJ Trio

05/07/2023 kl. 19:30 - 20:30

DK100
JJ Trio er en klassisk piano trio, der henter sin inspiration fra de store indenfor feltet, som Duke Ellington og Count Basie. Deres repertoire er varieret og altid med udgangspunkt i det råswingende groove, den gode melodi og de fede harmonier.

Trioen spiller både lokalt og med nogle af landets bedste musikere, som fx Henrik Bolberg, Niels ’Flipper’ Stuart og det unge tenorfænomen Søren Høst.

Jesper Johansen (kontrabas)

Dan Romme (piano)

Klaus Stagis (trommer)

Bassisten Jesper Johansen har studeret hos to af de store danske bassister Niels-Henning Ørsted Pedersen og Hugo Rasmussen og finder sin inspiration hos nogle af de store amerikanske bassister som fx. Oscar Pettiford og Ray Brown. Han har siden halvfemserne spillet med en lang række danske og udenlandske musikere fx Henrik Bolberg, Bent Jædig, Jesper Thilo, Doug Raney og Paul Harrisons Band.

Siden år 2000 har Jesper, sammen med den tidligere Duke Ellington musiker, Dr. Emmanuel Abdul-Rahim, haft orkestret The Swing Prophets.

Pianisten Dan Romme har spillet indenfor mange genrer det meste af sit liv – populærmusik, teater og revy, kirkekoncerter og gospel. I jazzsammenhænge har han blandt andre spillet med Bobo Moreno, Niels ’Flipper’ Stuart, Casper Gyldensøe.

Trommeslageren Klaus Stagis har blandt andre spillet med pianisten Ole Holm, der som ganske ung spillede med flere af de store i den danske guldalderjazz før han fik en professionel karriere i udlandet. Han spiller også fast i den københavnerbaserede trio med pianisten Casper Kofoed og bassisten Rasmus Kjær. Han er desuden initiativtager til musikforeningen ’Jazz på Tværs’.

Billetter

Billetter til arrangementet koster 100 kr. + gebyr. Er du medlem af Skolekredsen, får du billetten til 75 kr. + gebyr. Du kan max købe to billetter pr. medlemskab.
VIGTIGT. Er du medlem af Højskolen Marielysts skolekreds, indtast da dit medlemsnummer, FØR du vælger antal billetter – ellers fratrækkes rabatten ikke.

05/07/2023
DK100