Søndagssalon med skuespiller Fritze von Hedemann

08/10/2023 kl. 14:00 - 16:00

DK75 – DK125
Portræt af Fritze von Hedemann

Mød skuespiller Fritze von Hedemann, når hun i forbindelse med sit refugiumophold på højskolen fortæller om sine oplevelser foran kameraet.

Fritze von Hedemann er uddannet på Skuespillerskolen ved Århus Teater 1964-1967 og har spillet med på teaterscener rundt om i landet. På TV medvirkede hun i Sæson for Liza, Tag trappen gorilla og Her bor de gale. Hun spillede Nina i Henning Carlsens filmatisering af Svantes viserDa Svante forsvandt og har medvirket i et afvekslende repertoire – både moderne og klassisk – på de forskellige landsdelsscener samt i København.

Indlæser af lydbøger

I mange år har hun arbejdet som indlæser af lydbøger samt speaks til TV. Sideløbende hermed har Fritze Hedemann skrevet dramatik, herunder forestillinger om kunstnerægteparret Anne Marie og Carl Nielsen, om Poul Henningsen og senest Sangen om Babette, hvor hun medvirker sammen med operasangerinden Tina Kiberg og pianisten Irene Hasager.

Fiktion og krimi

Hun er desuden forfatter af fiktion til diverse både danske og udenlandske ugeblade samt kriminovellesamlingen Gode Gys. Sidst men ikke mindst er hun en søgt dramalærer og har bl.a. undervist på Askov Højskole.

Hør om hendes kunstnerliv

Hun er på refugieophold på højskolen, og du kan møde hende i årets fjerde Søndagssalon på højskolens lille scene i spisestuen. I søndagssalonen deltager hun i en samtale, hvor hun fortæller om sit liv og kunstnerliv. Der bliver rig mulighed for dialog undervejs.

Kl. 14.00 serveres nybagte boller med pålæg, kaffe/te samt højskolens lækre hjemmelavede lagkage. Salonen starter kl. 14.30.

Billetter

Billetter koster 125 kr. + gebyr inklusive kaffe/te, boller og kage. Er du medlem af Skolekredsen, får du billetten til 75 kr. + gebyr. Du kan købe max 2 billetter pr. medlemskab. Der er et begrænset antal billetter til dette arrangement, da det foregår i intime omgivelser i Spisestuen.

Fritzes redaktør og forlægger er tilstede til Søndagssalonen og giver hendes novellesamling “Spejling”  et par ord med på vejen. Det er muligt at købe novellesamlingen og få den signeret.

Er du medlem af Skolekredsen, indtast da dit medlemsnummer, FØR du vælger antal billetter – ellers fratrækkes rabatten ikke.

08/10/2023
DK75 – DK125