Koncert med Oscar Danielson Trio

08/10/2023 kl. 19:30 - 20:30

DK50

Navnet Oscar Danielson vækker måske ikke genklang hos alle danskere. Men det skal man ikke lade sig snyde af. Oscar Danielson er et etableret navn på den nordiske musikscene og har et betydeligt værk bag sig i form af både et forfatterskab og en række albumudgivelser.

Oscar Danielson debuterede i 1996 med det anmelderroste album Schysst & Svärd og siden er der udkommet flere albums. Det egentlige gennembrud fik han med opfølgeren Gitarren är mit svärd fra 1998.

Mest kendt er han for sangen ”Besvärjelse”, fra albummet ”Stockholm Mitt Hjärta” som er streamet over 3 millioner gange på Spotify. I nullerne udgav Oscar Danielson flere romaner sideløbende med karrieren som musiker og sangskriver.

Oscar Danielson er sin egen genre og er af mange anset for at være en af Sveriges bedste tekstforfattere. I 2012 modtog han en svensk Grammy, den svenske pendant til Grammy Awards, for børne albummet ”Det kostar på att vara barn”. At lytte til Oscar Danielsons fløjlsbløde vokal levere lavmælte vise pop-sange er som at få et musikalsk kram. Hans eminente guitarspil emmer af et nærvær, der favner de atmosfæriske sange. Teksterne har en naiv tone, der er gennemsyret af ironi og tillige fyldt med pudsige observationer og sort humor. Danielsons sange er et iørefaldende sanseknus.

Med sig på trio tour i Danmark har han, Morten Okbo (Trommer/Vokal) og Janus Bechmann (Guitar / Vokal).

Entréen er blot 50,- som betales ved indgangen fra kl. 19.00.

08/10/2023
DK50