Musikalsk foredrag med Morten fra Badehotellet

07/08/2023 kl. 19:30 - 21:30

DK50 – DK100
Portræt af Morten Hemmingsen

Få et unikt indblik i Morten Hemmingsens arbejde i tv-serien Badehotellet og karakteren Morten Enevoldsen i dette musikalske foredrag.

Kom bag om den succesrige tv-serie Badehotellet, når vi får besøg af skuespiller Morten Hemmingsen, bedre kendt som Badehotellets Morten Enevoldsen.

I foredraget fortæller Morten bl.a. om:

• Hvad gør Badehotellet til en succes?
  • Sange og musik fra badehotellets tid
  • Hvordan skaber man en serie, der foregår for 90 år siden?
  • Hvad sker der bag kameraet på Badehotellet?
  • Hvordan har Morten fundet frem til “Morten”?

Sange fra badehotellets tid

Foredraget byder også på sange fra badehotellets tid og musikalske indslag fra Mortens karriere på teater- og musikscenerne. Morten Hemmingsen bliver ofte brugt som sanger i forestillinger som Sound of Music og Jordens Søjler.

Mød ham i en personlig og afslappet atmosfære, og nyd et foredrag med flotte billeder og spændende historier fra Badehotellet krydret med Mortens musik og smukke sangstemme.

Om Morten Hemmingsen

Morten Hemmingsen er uddannet skuespiller fra Skuespillerskolen ved Odense Teater i 2005. Han har medvirket i både film og tv-serier og på en lang række teaterscener i København og i hele landet.
Mest kendt er han nok fra tv-serien Badehotellet, som regnes som en af de mest succesrige danske tv-serier nogensinde, men han har også medvirket i tv-serier som Herrens Veje II,Sygeplejerskolen og Store Drømme. Derudover har han haft hovedroller i en lang række forestillinger og musicals som Sound of music, Jordens Søjler og Skammerens Datter.

Han er desuden komponist og musiker, og leverer musik til teater og film samt udgiver dansk musik under navnet Hjertekur.

Billetter

Billetter til arrangementet koster 100 kr. + gebyr. Er du medlem af Skolekredsen, får du billetten til 50 kr. + gebyr. Du kan max købe to billetter pr. medlemskab.
VIGTIGT. Er du medlem af Højskolen Marielysts skolekreds, indtast da dit medlemsnummer, FØR du vælger antal billetter – ellers fratrækkes rabatten ikke.

07/08/2023
DK50 – DK100