Koncert med B Blues Band

22/08/2023 kl. 20:00 - 22:00

DK95 – DK125

B Blues Band

B Blues Band spiller traditionel Delta- og Chicago Blues – men også lidt mere nutidigt guitardrevet bluesrock. De læner sig op ad musikere som: Traditionel blues: Robert Johnson, Willie Dixon, Big Bill Broonzy, Howlin Wolf, Muddy Waters og B B King, m.fl. Blues-Rock: Buddy Guy, Eric Clapton, Tom Waits, ZZ Top, Free, Joe Bonamassa. m.fl.

Koncertens første sæt vil bestå af eksempler på numre af bluesmusikeren Robert Johnson – Kongen af Deltablues, Mississippi. Mellem numrene fortælles bluesanekdoter om Mr. Johnson (1911 – 1938), der blev den første i musikkens klub 27 – musikere, der dør i en alder af 27 år. (senere Jimi Hendrix, Janis Joplin, Brian Jones, Jim Morrison, Amy Winehouse m.fl.)

Han har skabt legendariske bluesværker som: Sweet home Chicago, Cross Road Blues, Love in Vain, Dust my Broom osv.
Historien om Robert Johnson er fyldt med drama og myter, der har givet genklang både i musikhistorien og i Vestens kulturhistorie. Den kendte, samtidige bluesmusikker, Willie Dixon, har bl.a. udtalt: The blues are the roots and the other musics are the fruits. Without the roots, you have no fruits so it’s better keeping the roots alive because it means better fruits from now on.

Andet sæt er musikeksempler på bluesarvtagerne efter 1960erne. Bluesmusikken fra de amerikanske sydstater i 1930’erne har haft stor indflydelse på nutidens musik og været banebrydende for musikkens formidling af kultur og modkultur. Her spiller B Blues Band numre af bl.a. B B King, Eric Clapton, ZZ Top, Joe Bonamassa, Albert Cummings og Tom Waits.

Musikere:

ALLAN AXELSEN – guitar

HANNE BÄRTSCHI – vokal

JEREMY TWITCHETT – trommer

KURT NIELSEN – leadguitar

MAX CHRISTENSEN – bas

Billetter

Billetter til arrangementet koster 125 kr. + gebyr. Er du medlem af Skolekredsen, får du billetten til 95 kr. + gebyr. Du kan max købe to billetter pr. medlemskab.
VIGTIGT. Er du medlem af Højskolen Marielysts skolekreds, indtast da dit medlemsnummer, FØR du vælger antal billetter – ellers fratrækkes rabatten ikke.

22/08/2023
DK95 – DK125