Lavt stofskifte – en folkesygdom

24/04/2023 kl. 19:30 - 21:30

Gratis

500.000 danskere har den autoimmune sygdom Hashimoto Thyroiditis der er den hyppigste årsag til ”lavt stofskifte” – op mod 300.000 lider allerede af lavt stofskifte langt de fleste uden at vide det.
Overvægt, slankekure der ikke virker, ufattelig træthed og koncentrationsbesvær, depression, problemer med at få børn, demens etc. plager mange danskere. De har i virkeligheden ”bare” lavt stofskifte – og det kan faktisk behandles.

Med udgangspunkt i sin egen og en række andre kvinder og mænds historie fortæller Helle Sydendal om lavt stofskifte og om mulighederne for at opnå et helt normalt liv på trods af sygdommen.

Hun fortæller om overvægt trods sult og motion – og om at smide kiloene igen. Om at miste sine intellektuelle evner – og om at genvinde dem. Om ufattelig træthed – og om at få energien igen. Om hvordan man får den rigtige diagnose – og den rigtige behandling.

Lavt stofskifte er nemlig både en sygdom, der overses og i andre tilfælde underbehandles af danske læger. Kom og blive klogere.

Arrangeret i samarbejde med Fora Fritid.

Gratis adgang – døren åbnes kl. 19.00.

24/04/2023
Gratis