Foredrag om Lise Nørgaard

28/03/2023 kl. 19:30 - 21:00

DK95
Korsbæk på bakken og portræt af foredragsholder Lillian Hjorth-Westh

Hør om hele Danmarks Lise Nørgaard, når foredragsholder Lillian Hjorth-Westh fortæller om hendes liv og produktioner.

Den første dag i 2023 døde Lise Nørgaard i en alder af 105 år på Else Mariehjemmet i Humlebæk. Hun ville allerhelst kendes for sin journalistik, men alle danskere vil uden tvivl kende hende bedst som Matadors moder.

Ordet som det vigtigste våben

Lise Nørgaard levede et langt liv med ordet som sit vigtigste våben. Det være sig i romaner, journalistik eller, med Matador, i tv-dramatik. Hun havde altid et skarpt øje og en stærk stemme, ikke mindst når det gjaldt kvinders muligheder og ligestilling. Det er emner som disse foredragsholder og tidligere højskoleforstander Lillian Hjorth-Westh vender i sit foredrag.

Lillian har gæstet Folkeuniversitetet flere gange tidligere, hver gang med stor succes, og denne gang bliver uden tvivl ingen undtagelse, når hun beretter levende og humoristisk om livsstykket Lise Nørgaard, hendes liv og produktioner.

Om Lillian Hjorth-Westh

Lillian Hjorth-Westh er født og opvokset på Bornholm. Siden 1977 har hun arbejdet i højskoleverdenen, og hun har i mange år rejst landet rundt med sine engagerede og veloplagte foredrag.

Arrangementet er arrangeret i samarbejde med Sydfalster Folkeuniversitet.

Billetter

Billetter til foredraget koster 95 kr. og inkluderer kaffe og kage i pausen. Du kan købe din billet ved indgangen fra kl. 19.00.

28/03/2023
DK95