Koncert med HALFDANSKERNE

09/09/2021 kl. 19:30 - 21:30

DK125

HALFDANSKERNE – en vise-oplevelse i særklasse

Mange tror, at viser er en lidt støvet og forældet musikgenre, som ikke kan mønstre den store interesse. Det har HALFDANSKERNE for længst modbevist. I mere end 10 år har de fortolket danske viseklassikere og fyldt en stor del af landets små og store spillesteder op med begejstrede tilskuere, fællessang og stående ovationer.

Samarbejdet startede i 2008, hvor guitarist og sanger Mads Westfall mødte harmonikaspiller og sanger Lars Grand, og de sammen med kontrabassisten Rasmus Vennevold besluttede at virkeliggøre drømmen om et band baseret på de sange, der er kommet ud af Halfdan Rasmussen og Benny Andersens digte. Navnet blev selvfølgelig HALFDANSKERNE, og de tre unge mænd blev overraskede over den skatkiste af musik og lyrik, de havde fået åbnet.

De tre første albums udkom i 2010, 2012 og 2015, hvor trioen også fik deres store gennembrud på landets scener med showet ”Noget om en poet”, som hyldede Halfdan Rasmussen i 100-året for hans fødsel. Siden er det blevet til flere hæsblæsende shows og de to succes-albums ”De største sange” og ”Alt hvad du længes mod”, som begge er udsendt på det førende vise-label Exlibris.

Halfdan og Benny har fået selskab på sætlisten af andre store poeter som Tove Ditlevsen, Frank Jæger, Sigfred Pedersen, Piet Hein og Kaj Munk, og på den seneste udgivelse har trioen selv skrevet et par melodier til de kendte digte.

HALFDANSKERNE er først og fremmest en live-oplevelse. De gennemarbejdede nyfortolkninger med elementer fra både visemusik, jazz og folk leveres med musikalitet, kompromisløshed og masser af humor. Trioen har udviklet et spektakulært og visuelt show, hvor tre musikalske, autentiske og altid velklædte herrer styrker og supplerer hinanden med stor spilleglæde og masser af energi.

Mange kommer til HALFDANSKERNEs koncerter igen og igen. Så hvis du endnu ikke har oplevet dem, er det ved at være på tide.

Billetter til 125,- kr. (+ gebyr) købes via KØB-knappen herunder:

09/09/2021
DK125