Koncert med Vokalkvartetten FirPressen

23/11/2023 kl. 19:30 - 20:30

DK40 – DK75
Portæt af Vokalkvartetten Firpressen

Kom med til en stemningsfuld efterårskoncert, når Vokalkvartetten FirPressen synger kormusik fra Lolland-Falster.

I foråret stiftede Vokalkvartetten FirPressen bekendtskab med nogle korværker skrevet af den lokale musiker og tidligere gymnasielærer Finn Jespersen. Jespersens kompositioner rækker fra kirkelige motetter med klassiske latinske tekster over stemningsfulde danske årstidssange til gamle kinesiske digte. Kvartettens interesse var vakt, og med denne koncert vil kvartetten gerne præsentere Finn Jespersens musik for et større publikum.

Endnu en hyldest

I løbet af  aftenen vil programmet også hylde en anden lokal korkomponist, den navnkundige Sv. S. Schultz, født i Nykøbing F. som netop i år til december ville være fyldt 110 år. Endelig medvirker en meget folkekær tekstforfatter med lokale rødder, præstesønnen fra Torkilstrup, B.S. Ingemann. Ingemann kan du bl.a. opleve, som han lyder i den nulevende komponist Niels la Cours uendeligt sarte og udtryksfulde tonesætning.

Billetter

Billetter koster 75 kr. + gebyr. Er du medlem af Skolekredsen, får du billetten til 40 kr. + gebyr. Du kan købe max 2 billetter pr. medlemskab. Er du medlem af Skolekredsen, indtast da dit medlemsnummer, FØR du vælger antal billetter – ellers fratrækkes rabatten ikke.

23/11/2023
DK40 – DK75