Koncert med Ensemble Felix

12/03/2023 kl. 16:00 - 17:30

DK50 – DK75

Skøn koncert med Ensemble Felix med et program, der spænder fra tidlig wienerklassik til næsten moderne toner fra England.

Der lægges ud med Haydns herlige 6 symfoni, med tilnavnet “Morgen” pga. symfoniens start, der beskriver dagens start i toner. Herefter følger et ret tidligt værk af Carl Nielsen, Symfonisk Rapsodi. En første sats fra en symfoni som ikke blev fuldført, skrevet et par år inden hans første symfoni så dagens lys. Vi slutter med Gordon Jacobs Diversions, syv korte satser, både skæve, muntre og eftertænksomme. Det er koncertens eneste værk i original besætning, de andre værker er arrangementer, nedskalering fra symfoniorkesterstørrelse.

Om ensemblet

Ensemble Felix er en sinfonietta bestående af 5 strygere og 5 blæsere, som har spillet sammen siden år 2000. Et flertal af musikerne har en eller anden musikuddannelse bag sig, men arbejder til daglig med andet end musik. Repertoiret er både originalværker for vores besætning og arrangementer af værker for større besætninger. Instrumentsammensætningen med strygekvintet og blæserkvintet gør, at vi kan spille meget forskellig musik, og opnå en nærmest symfonisk lyd når det kræves.

Billetter

Billetter til arrangementet koster 75 kr. + gebyr. Er du medlem af Skolekredsen, får du billetten til 50 kr. + gebyr. Du kan max købe to billetter pr. medlemskab.
VIGTIGT. Er du medlem af Højskolen Marielysts skolekreds, indtast da dit medlemsnummer, FØR du vælger antal billetter – ellers fratrækkes rabatten ikke.

12/03/2023
DK50 – DK75