Folkekøkken & Foredrag: Maria Helleberg

28/08/2023 kl. 18:00 - 21:30

DK150 – DK300
Portræt af Maria Helleberg

Forfatter Maria Helleberg tager os med igennem hele hendes velskrevet Thy-serie, når hun lægger vejen forbi højskolen.

Efter 30 års skrivesucces om konger og dronninger vendte forfatter Maria Helleberg i 2016 blikket højt mod nord og skildrede sin egen vilde families historie i den medrivende slægtsroman Kvinderne fra Thy. I romanen suges vi ind i et portræt af livet på landet og i provinsen, som det tegnede sig for kvinder i 1800-tallet og hen over århundredskiftet.

Skildring af stærke kvinder

I romanen følger vi moderen Mariane og datteren Marie Dusine og de to stærke kvinders vandring gennem et liv, der går brat ned og langsomt op. De følgende bøger Søstrene fra Thy og Barnet fra Thy bygger videre på den historiske, medrivende fortælling. Ligeledes gør Teenageren fra Thy som udkom sidste år, og er den fjerde slægtsroman i Thy-universet.

Hør om hele serien, den seneste bog og om Hellebergs forfatterskab, når hun gæster højskolen.

Foredraget er arrangeret i samarbejde med LOF Lolland Falster.

Inden foredraget byder Marielyst Bistro & Bar på Torvet i Marielyst på folkekøkken.

Billetter

Køber du billet til Folkekøkken & Foredrag er der spisning på Marielyst Bistro & Bar kl. 18.00 og foredrag på højskolen kl. 19.30. Billetter til både spisning og foredrag koster 300 kr. (+ gebyr). Deadline for billetkøb med spisning er kl. 12.00 på dagen. Vær opmærksom på, at spisningen foregår i bedste folkekøkkenstil, hvor man sidder til bords med andre.

Billetter til foredraget koster 150 kr. (+ gebyr). Er der resterende billetter, sælges de ved indgangen til Koncerthuset fra kl. 19.00.

LOF Lolland Falster