Foredrag om Fermern-forbindelsen med Jørgen Prior Larsen

22/11/2022 kl. 19:30 - 21:00

DK80

Femern projektet v/ Jørgen Prior Larsen, guide på Femern projektet.

Jørgen bor i Nørre Alslev på Nordfalster og er guide på Femern Bælt-projektet. Før han blev tilknyttet projektet, var han ansat i 39 år i Politiet.
Han fortæller her om sit arbejde på projektet, og under foredraget vil Jørgen vise en masse billeder, så vi får et godt indtryk af dette store byggeri.

Hvor længe har du arbejdet på projektet?
Jeg har været med siden juni 2015, hvor jeg blev ansat som guide på den tidligere udstilling på Vestre Kaj i Rødbyhavn.

Hvad er din rolle hos Femern A/S?
Jeg fortæller om Femern Bælt-tunnelen til de mange besøgende i vores store udstillingscenter i Havnegade 2 i Rødbyhavn.

Hvorfor er det vigtigt?
Femern Bælt-tunelen er et historisk infrastrukturprojekt, der har stor betydning for hele regionen, både mens vi bygger og efter tunnelen åbner. Vi har hver dag mange gæster, som kommer for at få mere at vide om projektet, og for at få svar på deres spørgsmål.
Mange af vores lokale, ældre gæster fortæller selv levende om Færgehavnen, der var en del at den såkaldte Fugleflugtslinje tilbage i starten af 1960’erne.

Femern Bælt-forbindelsen bliver en 18 km lang tunnel mellem Danmark og Tyskland under Femern Bæltet, der pr. 2021 er under konstruktion. Spadestikket på den danske side af byggeriet til Femern Bælt-forbindelsen blev foretaget den 1. januar 2021, på den tyske side den 29. november 2021.

Billetter til 80,- købes ved indgangen fra kl. 19.00 og inkluderer kaffe/kage i pausen.

22/11/2022
DK80