Folkekøkken & Foredrag: Nyhedsvært Klaus Bundgård Povlsen

21/11/2022 kl. 18:00 - 21:30

DK100 – DK200
Portræt af Klaus Bundgård Povlsen

Nyhedsvært Klaus Bundgård Povlsen giver stof til eftertanke og gode grin, når han tager os med på en rask tur gennem det politiske medie-landskab i sit foredrag “Dig og mig og magthaverne”. Et landskab, hvor vi næsten alle sammen stemmer på valgdagen, men ikke stoler på politikerne resten af året!

I en tid hvor alt efterhånden kan ske, melder spørgsmålene sig; Kan vi risikere at få en dansk Trump? Har vi – som man hævder – de politikere, vi fortjener? Og bliver politikerne behandlet efter fortjeneste?

Politikere tæt på livet i knapt 30 år

DR’s nyhedsvært Klaus Bundgård har haft politikerne tæt inde på livet siden 1990’erne og giver med en stribe eksempler – de fleste morsomme! – sit bud på, hvorfor vi og politikerne har det, som vi har det med hinanden. Og hvorfor medierne behandler politikerne, som de gør.

Efter foredraget inviterer Klaus Bundgård dig til en samtale om vejen frem: Hvordan kan vi hver især få mere ud af politikerne, pressen og hinanden?

Om Klaus Bundgård Povlsen

Klaus Bundgård Povlsen har mange års erfaring som politisk journalist og TV-mand. Desuden er han en lun, skarp og sikker moderator/ordstyrer for debatter og arrangementer over hele Danmark. Klaus er kendt fra DR som nyhedsvært gennem 20 år på en stribe programmer. Altid med et glimt i øjet og en hurtig replik. Fra det satiriske, politiske magasin Indefra på DR2 i 1999 via Debatten og Kontant til TV AVISEN.

Inden TV-tiden har Klaus Bundgård Povlsen været skrivende journalist på Politiken i godt ti år, ikke mindst på Christiansborg, samt halvandet år på BT i 1980’erne. En lang journalistkarriere fuld af oplevelser og indtryk. Ikke mindst af magten – politikernes gøren og laden på Christiansborg.

Hundredevis af interviews er det blevet til gennem alle årene – fra Kronprins Frederik og skiftende statsministre til indsatte i Vridsløselille. Og hundredevis af overrumplende og sjove oplevelser bag skærmen – der hvor dyre sekunder gør forskellen på at kikse eller komme i luften!

Inden foredraget byder Restaurant Sømærket på Torvet i Marielyst på folkekøkken.

Foredraget er arrangeret i samarbejde med LOF Lolland Falster.

Billetter

Folkekøkken & Foredrag kl. 18.00 på Sømærket og kl. 19.30 på højskolen: 200 kr. (+ gebyr) | Deadline for billetkøb er på dagen kl. 12.00.
Foredrag kl. 19.30 på højskolen: 100 kr. (+ gebyr).

Køb din billet HER

21/11/2022