Foredrag med Henrik Dahl

25/10/2021 kl. 19:30 - 21:00

DK50

“Opgør med det identitetspolitiske vrøvl”

Foredrag med Henrik Dahl, sociolog og MF’er for Liberal Alliance i samarbejde med LOF Lolland Falster.

Henrik Dahl, sociolog og politiker (Liberal Alliance) går i rette i rette med identitetspolitikken, som hastigt spreder sig og truer vores grundlæggende frihedsrettigheder.

I den vestlige verden vinder identitetspolitikken mere og mere indpas i de offentlige diskussioner og på den politiske dagsorden. Identitetspolitikken var en vigtig grundsten i 1800-tallets nationalisme, men udspringer i dag af de intellektuelle poststrukturalistiske bevægelser fra humaniora og samfundsfag i 1970’erne. I dag har identitetspolitikken massiv indflydelse på universiteterne, de studerendes og de intellektuelles verdensopfattelse med stor fare for at opløse vores basale frihedsrettigheder ifølge Henrik Dahl. Han kortlægger i sin seneste bog, “Den sociale konstruktion af uvirkeligheden” identitetspolitikkens skadelige påvirkninger af vores demokratiske samfund, og hvordan vi får den stoppet inden vores ytrings- og tankefrihed indskrænkes på alvorlig vis.

Billetter koster 50,- kr. (+ gebyr) og købes via KØB-knappen herunder.

25/10/2021
DK50