Foredrag med Per Pallesen

18/10/2021 kl. 19:30 - 21:30

DK100

“Osse li’ på en studs! Mit eventyrlige liv”

Foredrag med skuespiller Per Pallesen arr. i samarbejde med LOF Lolland Falster.

Per Pallesen er landskendt som den opblæste tjener Boldt fra ikoniske Matador eller som Mathiesen med blotterkittel og hinkestensbriller og udødelige udtryk som “osse li’ på en studs” og “what do you have in your tæjsk today”. Ligeså kendt er Pallesen som den ene halvdel af én af de største succeser i dansk underholdning Pallesen & Pilmark for slet ikke at tale om Hjørring Revyen, Dansk Naturgas og Nørrebro Teater.

Med over 200 teaterstykker, 75 instruktioner, 70 revyer og 1600 optrædener på tv og i radioen er det svært på kort spalteplads at opsummere, hvad Per Pallesen gennem sin imponerende karriere har oplevet. Men giv Per muligheden for selv at fortælle, så vil han tryllebinde publikum med et underholdende foredrag. Her vil Per Pallesen ærligt fortælle om et langt liv i dansk showbizz, hvor han altid har kunne vælge fra øverste hylde, og altid valgt arbejdet til – også på bekostning af familien.

Foredraget er et unikt indblik i dansk teater fra Dirch til store musicals, fra Sommer i Tyrol til Mathiesen og et blik ind bag det røde scenetæppe. Foredraget byder på masser af fortællinger fra et eventyrligt sceneliv og anekdoter om elskede (og knap så elskede) skuespiller-kolleger. Der har været flest lyse stunder i Per Pallesens liv, men et langt liv har naturligvis også budt på svære perioder – også det taler Per om.

Billetter til 100,- kr. (+ gebyr) købes via KØB-knappen herunder.

18/10/2021
DK100