Folkekøkken & Foredrag: Troels Mylenberg

20/11/2023 kl. 18:00 - 21:30

DK150 – DK300
Portræt af Troels Mylenberg

Nyhedsvært og tidligere chefredaktør Troels Mylenberg tager temperaturen på medierne og spørger; har vi de medier, vi fortjener?

Har vi de medier, vi fortjener? Og er den offentlige samtale i krise? Det er spørgsmål som disse, nyhedsvært, tidligere chefredaktør og højskoleforstander Troels Mylenberg dykker ned i, når han gæster højskolen.

Fra tv-avisens storhedstid til de sociale medier

I løbet af aftenen tager Troels temperaturen på medierne og på den samtale, som vi har med hinanden. Fra dengang næsten tre millioner danskere så tv-avis sammen hver aften til nutidens sociale medier, som mange har svært ved at forstå meningen med.

Hvad blev der af sammenhængskraften – og hvad gør vi ved det? Troels Mylenberg tager os med på turen fra de gode gamle dage til nutiden – der er håb, lover han.

Om Troels Mylenberg

Troels Mylenberg er journalist og har arbejdet som politisk reporter og redaktør på bl.a. Weekendavisen og Ekstra Bladet. Han har udgivet en række bøger og bidraget til endnu flere. Desuden har han tidligere været højskoleforstander og har siden 1 maj 2021 arbejdet som nyhedsvært på TV2 Nyhederne.

Foredraget er arrangeret i samarbejde med LOF Lolland Falster.

Inden foredraget byder Højskolen Marielyst på folkekøkken.

Billetter

Køber du billet til Folkekøkken & Foredrag er der spisning på Højskolen Marielyst kl. 18.00 og foredrag kl. 19.30. Billetter til både spisning og foredrag koster 300 kr. (+ gebyr). Deadline for billetkøb med spisning er kl. 12.00 på dagen. Vær opmærksom på, at spisningen foregår i bedste folkekøkkenstil, hvor man sidder til bords med andre.

Billetter til foredraget koster 150 kr. (+ gebyr). Er der resterende billetter, sælges de ved indgangen til Koncerthuset fra kl. 19.00.

20/11/2023
DK150 – DK300