Folkekøkken & Foredrag: Ditlev Tamm

11/09/2023 kl. 18:00 - 21:30

DK150 – DK300
Portræt af Ditlev Tamm foto: Jonas Pryner Andersen

Mød professoren på høje hæle, Ditlev Tamm, når han fortæller om sin tilværelse som crossdresser og om sin bog om selvsamme tema.

Gennem 20 år har professor og forfatter Ditlev Tamm klædt sig i lige præcis det, han har lyst til – lige fra farverige jakkesæt til høje hæle og mønstrede skjorter fra kvindernes garderobe. Den 77-årige juraprofessor har da også vakt opsigt med sin stil og har bidraget til at sætte crossdressing på dagsordenen.

Medvirkede i dokumentarserie

Sidste år medvirkede Ditlev Tamm dokumentarserien Professor på høje hæle, hvor han både lægger vejen forbi Copenhagen Pride og Paris. Tamm står desuden bag en hel del større og mindre litterære værker, herunder bogen Skabt som mand & kvinde, som Tamm også vil komme ind på under foredraget. Bogen, der udkom i 2021, handler om den franske crossdresser ved Solkongens hof, François-Timoléon de Choisy.

Skiftede radikal stil i en sen alder

Ditlev selv var midt i 50’erne, før han skiftede de grå jakkesæt ud med alt fra pailletter til netstrømper i alverdens farver. I en samtale med Ditlev Tamm spørger Christian Schou blandt andet ind til; hvorfor skiftede Tamm så radikal stil – og hvorfor så sent i livet? Hvad er det, der er så fascinerede? Hvordan ser omverdenen på crossdressere? Og hvad med Tamms egen omgangskreds? Kan man overhovedet forvente at blive taget seriøs som professor, når man er crossdresser? Undervejs vil der være tid til spørgsmål.

Foredraget er arrangeret i samarbejde med LOF Lolland Falster.

Inden foredraget byder Marielyst Bistro & Bar på Torvet i Marielyst på folkekøkken.

Billetter

Køber du billet til Folkekøkken & Foredrag er der spisning på Marielyst Bistro & Bar kl. 18.00 og foredrag på højskolen kl. 19.30. Billetter til både spisning og foredrag koster 300 kr. (+ gebyr). Deadline for billetkøb med spisning er kl. 12.00 på dagen. Vær opmærksom på, at spisningen foregår i bedste folkekøkkenstil, hvor man sidder til bords med andre.

Billetter til foredraget koster 150 kr. (+ gebyr). Er der resterende billetter, sælges de ved indgangen til Koncerthuset fra kl. 19.00.

Foto: Jonas Pryner Andersen

11/09/2023