Hold 2025-13: Forsommer på Marielyst 5 dage 9.6.-14.6.

3.650,00 kr.12.500,00 kr.

Hold 2025-13: 5 dages kursus med 3 forskellige kursusforløb.

Herunder vælger du kursusforløb og værelse, og du har mulighed for at tilkøbe vores bustransport til/fra højskolen med stop Sjælør, Høje Taastrup og Køge Nord (400,- retur).

Se bustider HER.

0,00 kr.

Forsommer på Marielyst

Sommeren er skøn i Marielyst, og på dette hold nyder vi den på forskellig vis – hver for sig og sammen. Kursusleder: Simon Vikstrøm

Sydhavsøerne er en samlet betegnelse for Lolland og Falster og de mange små øer i havet omkring dem. Her er klimaet mildt, og naturen gavmild. På dette kursus får du alt det bedste fra højskolelivet og kommer til at opleve både kunst, natur og historie i nærområdet. Programmet er spækket med højskolesang, musik og spændende foredrag, hvor du blandt andet skal høre om forskellen på det rationelle og det åndelige sprog og lærer om fuglestemmer, så din næste tur i skoven bliver en helt anden oplevelse. Undervejs er der masser af bevægelse, gåture, gymnastik og yoga, alt sammen tilpasset din form. Køkkenet forkæler dig med lækker mad, og vi skal smage på øl fra et af Falsters små lokale bryggerier.

Det skal vi også:

• Alle hverdage kl. 7 er der morgenbad i Østersøen for de morgenfriske.
  • Gotvedgymnastik alle hverdage fra kl. 7.30 – 8.00, så medbring tøj, du kan bevæge dig i.
  • Efter eftermiddagskaffen er der typisk fælles foredrag, gåture eller andet på tværs af kursusforløbene.
  • Onsdag den 11. juni er der festmiddag om aftenen med en lækker treretters menu.

Detaljeret program følger.