Skolekredsdag og Generalforsamling

13/05/2023 kl. 10:00 - 16:00

Gratis

Lørdag d. 13. maj er der skolekredsdag incl. frokost og efterfulgt af generalforsamling for medlemmer af højskolens skolekreds

Skolekredskontingentet på 200kr. skal dog være betalt senest d. 1. februar 2023 for at opnå stemmeret til generalforsamlingen samt benytte rabatter på kurser i 2023. Læs mere om skolekreds og rabatter HER.

Programmet for dagen ser således ud:

10.00 Velkomstkaffe, brød og hygge i spisestuen.

10.30 Forårsklargøring af højskolen ude og inde. Lettere praktiske opgaver, som fordeles alt efter evner og kræfter.

12.30 Frokost.

14.00 – ca. 16.00 Generalforsamling i højskolens skolekreds, herunder valg til bestyrelsen.

Tilmelding og transport fra København

Det er naturligvis gratis at deltage i dagen for skolekredsens medlemmer – frokosten koster heller ikke noget. Men deltagelse i frokosten kræver af helt lavpraktiske grunde tilmelding på forhånd. Ring til kontoret på 54 13 63 61, hvis du kommer til frokosten. Sidste frist for tilmelding er torsdag 4. maj (dagen før Store Bededag).

Skal du med offentlig transport fra København til højskolen, vil vi anbefale dig at tage toget fra Københavns Hovedbanegård til Nykøbing Falster kl. 9:39. Det kører til Nykøbing på blot fem kvarter og herfra kan du tage bus 741 kl. 11:03 og være på Marielyst Torv 11:27. Busstoppestedet er 1 minuts gang fra højskolen.

Dagsorden til generalforsamlingen

1. Valg af dirigent.
  2. Bestyrelsens beretning.
  3. Forstanderparrets beretning.
  4. Det reviderede regnskab forelægges til orientering.
  5. Indkomne forslag.
  6. Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer og 2 suppleanter. På valg som bestyrelsesmedlemmer er Henning Poulsen og Rene la Cour Sell. På valg som suppleanter er Helene Gade Brønnum og Bente Jensen.
  7. Fastsættelse af kontingent.
  8. Eventuelt.

13/05/2023