Romantik i den tredje alder

Stadig flere seniorer finder en ny kæreste, når livspartneren er gået bort. Men for mange er det bestemt ikke uden udfordringer, ikke mindst i relation til familien.

På dette kursus taler vi i fortrolighed om, hvad kærligheden til livspartneren har betydet og stadig betyder for den enkelte.

Hvilke udfordringer er der, når man i den tredje alder gerne vil have en ny kærlighedsrelation?

Hvordan sætter man grænser og beskytter sig selv? Og hvordan tackler man, hvis ens nye kærlighed har helt andre forventninger til forholdet end en selv?

Hvordan finder man i det hele taget en ny kæreste? Og tager det første skridt, når man møder en potentiel kandidat?

Sidste år – i 2018 – afviklede vi dette kursus for første gang, og med stor succes. Alle kursister gav ved kursets afslutning udtryk for, at de havde fået mod og inspiration til at bevæge sig ud på kærlighedens skrøbelige is og at de i tilgift havde fået en god introduktion til, hvordan de kan bruge de moderne sociale medier til at stifte nye bekendtskaber. Blandt deltagerne var der også en mand og kvinde, som blev ramt af amors pil på kurset og tog hjem sammen.

Kurset ledes af Pernille Fenger, skolelærer og psykoterapeut MPF.

For optimalt udbytte fordres det, at kursisterne er indstillede på at bidrage med egne erfaringer og ønsker til kærligheden.

Kurset er fra 10. marts til 23. marts og koster 5800 kr. på dobbeltværelse og 6600 kr. på enkeltværelse.

Klik her for at komme til tilmeldingsblanketten

Bøtøvej 2

4873 Væggerløse