Nordisk folkemusik – kom og spil med!

Vores samspilkurser er noget helt særligt og på dette kursus om den nordiske folkemusik får du glæde af hele 2 af vores musikalske lærere.

Jan Borre behersker alverdens instrumenter og har gennem mange år spillet folkemusik i adskellige musikalske konstallationer – Jan spiller guitar, klaver, violin, mandolin mv. Den anden lærer er Simon Vikstrøm, som har spillet violin siden han var barn – Simon spiller også folkemusik i flere musikalske konstallationer.

På kurset tager de udgangspunkt i den danske spillemandstradition og I danner et eller flere spillemandsorkestre og kommer gennem hopsa, polka, vals, schottis m.fl. Medbring gerne egne noder, så sørger vi for at kopiere de numre I kaster jer ud i. Og du tager selvfølgelig dit instrument med, som du meget gerne må oplyse, når du tilmelder dig. Højskolen har klaverer, flygler samt el-klaver, så det behøver du ikke tage med.

Jan og Simon har en stor musikalsk omgangskreds på Sydhavsøerne, så mon ikke de ikke også inviterer et par stykker forbi med deres instrumenter i de 2 uger.

En af afterne får vi besøg af Ulf Pilgaard, som fortæller om hans liv – her kan du læse mere om kurset og hvad der ellers sker på højskolen i de 2 uger – klik HER.

Bøtøvej 2

4873 Væggerløse