Kør Sydhavsøerne rundt på din

motorcykel med andre seniorer

Der var engang, hvor motorcykler tilhørte ungdommen. Men tiderne skifter, og i dag ser man langt flere seniorer på landets motorcykler end de helt unge.

Derfor vil vi gerne invitere dig til at tage din motorcykel med på højskole og opleve glæden ved at køre i flok. Vi skal ud og se Sydhavsøerne fra motorcykelsadlen og høre om øernes historie, geografi og kultur.

Vi kører ud hver formiddag til et nyt hjørne af Sydhavsøerne og besøger også mc-klubber, mc-museer og private motorcykelsamlere i området. Mellem køreturene taler vi hjemme på højskolen om teknik og vedligeholdelse af motorcyklen.

Turleder er Jens Fogh (se foto). Han er 60 år og uddannet lærer med metal/træsløjd som speciale. I mere end 35 år har motorcyklen været hans foretrukne transportmiddel rundt på Sydhavsøerne, hvor han bor og kender hver en afkrog og ikke mindst de bedste veje at køre på som motorcyklist. Han udfører også selv al vedligeholdelse og reparation på sin egne motorcykler og vil på kurset også give dig masser af tip til vedligeholdelse af din maskine.

Kurset begynder søndag 18. august og varer til lørdag 24. august. En uge, som normalt byder på perfekt kørevejr. Pris: 4900 kr. på dobbeltværelse og 5300 kr. på eneværelse.

Klik her for tilmelding

Du kan også deltage på kurset som dagskursist. Læs om at være dagskursist her.

Bøtøvej 2

4873 Væggerløse