Her er et kursus for dig, der elsker at forvandle gamle ting til nye funktioner og få dem til at skinne som guld

Vi kalder det GENBRUGSGULD!

På kurset tager vi rundt til genbrugsbutikker og går på jagt efter unika, som vi kan se kan blive til funklende guld med en lille indsats på højskolens værksted. Du køber selv de ting, du vil arbejde med (eller kan medbringe dem hjemmefra) – og får dem selvfølgelig med hjem efter kurset, når du har fået dem til at skinne. Vi tager også på udflugter til kysterne omkring Falster og finder drivtømmer og vraggods, vi kan gøre til guld.

Og så tager vi ellers fat på højskolens store kreative værksted. Du har to lærere til din rådighed, Gitte Kjær og Kåre Lind, som både mestrer det håndværksmæssige og som er eminente til at stimulere din fantasi og få dig til at se nye muligheder i alle de rare, gamle ting.

Vi får de mest kreationer ud af cykelslange, kassettebånd, bøger, møbler, drivtømmer, træ, tøj og meget andet med en blandet behandling af renovering, genoplivning og transformation. Fx skaber v vi smykke og skulpturer af de ting og genstande, vi finder på stranden.

Du kommer også til at arbejde med bundne opgaver for at udfordre grænserne for din kunnen og fantasi ved at skulle fremstille et fuglehus af genbrugstræ. Som et fælles projekt skal vi skabe en mosaik relief af genbrugsfliser.

Fotoene her til højre viser nogle af resultaterne fra vores sidste kursus i genbrugsguld.

Kurset løbet fra 17. februar til 2. marts og koster 5800 kr. ved indkvartering på dobbeltværelse. På enkeltværelse er prisen 6600 kr.

Du kan også deltage som dagskursist, altså uden at bo på højskolen. Så er prisen 3000 kr.

Du kan tilmelde dig her

Bøtøvej 2