Trio Laudetur

01/11/2019 kl. 19:30 - 21:00

DK75

Marielyst får besøg af Trio Laudetur, hvis medlemmer kommer fra vidt forskellige musikalske miljøer i Danmark. Trio Laudeturs repertoire spænder vidt, fra impressionistisk fransk musik af Francis Poulenc til argentinsk tango komponeret af Astor Piazzolla, med en afstikker til ny musik skrevet til trioen af den danske komponist Bo Andersen. Undervejs i koncerten vil Jens Erik Raasted, som til daglig underviser i musik på Sankt Annæ Gymnasium, fortælle om musikken og komponisterne.

Aftenens koncert er i 2 dele.

Jens Erik Raasted er uddannet på Rytmisk Musikkonservatorium (RMC) i København med tværfløjte som hovedfag. Har studeret klassisk fløjteteknik hos Ole Birger Petersen og Henrik Svitzer, og jazzimprovisation på RMC hos Jan zum Vohrde, Bob Rockwell og Thomas Franck. Videregående studier i komposition og arrangement hos bl.a. Ole Kock Hansen, Jørgen Emborg og Thomas Blachmann. Dirigent for Sankt Annæ Gymnasiums Bigband.

Mimi Birkelund er uddannet ved det Kgl. Danske Musikkonservatorium hos Amalie Malling. Videre studier i solistklassen hos prof. Hans Pålsson, Sverige. Finalist i Den Nordiske Pianistkonkurrence og modtager af Sveriges største legat for pianister, Martha Stuhres Pianostipendie (1992), finalist i Solistbiennalen (1993). Igennem en årrække meget aktiv som kammermusiker.

Søren Blanke, elev af Aage Bredahl, Jens Tofte-Hansen og Asger Svendsen. Har modtaget kammermusikalsk instruktion af Den Danske Blæserkvintet i konservatorieregi. Solofagottist i Lyngby-Taarbæk Symfoniorkester. Tidligere solofagottist i Amatørsymfonikerne og Akademisk Orkester, nuværende solofagottist i Lyngby-Taarbæk Symfoniorkester. Tidligere medlem af blæserkvintetten Pentagon og den prisbelønnede blæsertrio Trio Divertimento.

Entréen på 75,- kr. betales ved indgangen fra kl. 19.00.

01/11/2019
DK75