The Quiggs – koncert med skotsk folkemusik

04/04/2019 kl. 19:30 - 21:30

DK75

Sange fra Skotland og den vide verden – en aften i folkesangen´s navn

Hvad enten det er traditionelt eller nyere materiale er kendetegnet for The Quiggs den melodiske sang og den gode historie. Her serveres sange hvor sjælen når med.

Stephen og Pernille deler en fælles fornemmelse for folkesangen’s tradition, den intuitivetit og symbiose der foregår på scenen mellem dem er kendetegnet på et partnerskab der hviler i sig selv og samtidig i den grad rækker ud over scenekanten. Kombinationen af de to stemmer i tæt harmoni i både traditionelle og nyskrevne sange krydret med anekdoter og et strejf af humor har vundet stor ros fra både publikum og arrangører p.g.a. dens afvekslende karakter og mange fine nuancer. En koncert med “The Quiggs” er en chance for at høre folkesang og musik i dens oprindelige form – instinktiv og udtryksfuld, smukke harmonier, og sange der lægger op til publikum’s deltagelse.

“The Quiggs” er en skotsk/dansk duo, der består af ægteparret Stephen og Pernille Quigg. Stephen Quigg er en veletableret folkesanger, der har levet af musikken i over 40 år. Stephen er opvokset på den skotske vestkyst hvor humoristisk sans og traditionel musik blæste ind i blodet som saltvandsprøjt i en tidlig alder. Stephen har i alle årene optrådt solo men indgik desuden i den legendariske skotske folkemusik gruppe “The McCalmans”. Gruppen gæstede Danmark igennem mange år, helt op til bandet’s ophør i 2010. Herefter vedligeholdt Stephen forbindelsen til Danmark og har i de senere år optrådt sammen med sin hustru, Pernille Quigg, som også er folkesanger og sangskriver. Pernille Quigg er, som fornavnet afslører, pæredansk. Hun er opvokset i en lille landsby i det østjydske landskab, hvor de gamle stadig husker en vis sangfugl i naboen’s æbletræ. Siden da begav hun sig først til Irland i musikken’s fodspor og senere hen til Skotland.

Stephen Quigg: Sang, guitar, banjo og bodhran (irsk tromme). Pernille Quigg: Sang og guitar.

Entréen betales ved indgangen fra kl. 19.00.

04/04/2019
DK75