Nytårskammerjazz med Zier Romme & Jesper Johansen

29/12/2023 kl. 19:30 - 20:30

DK40 – DK75
Portræt af Zier Romme og Jesper Johansen

Oplev kammerjazz ud over det sædvanlige, når Zier Romme og Jesper Johansen mødes i et spændende musikalsk duo format.

Pianist Zier Romme og kontrabassist Jesper Johansen har begge en stor kærlighed til swing og bebop, æraens musikere og den musik, de spillede. Både Zier og Jesper spiller ofte i større sammenhænge, trio, kvartet op til Bigband, men mødes nu i denne spændende duo konstellation.

Zier Romme har de seneste år sat et eftertrykkeligt aftryk i den danske jazzverden og modtog i 2023 den prestigefulde Ben Webster-pris. Han dyrker efterkrigstidens swing og bebop som noget helt autentisk midt i alle de retninger, der flyver om ørerne på os i disse år. Nu mødes han med Jesper Johansen – der har været en del af det danske jazzmiljø siden slutningen af 1990’erne – i dette spændende musikalske format, piano og kontrabas. En konstellation, som store musikere som bl.a. Duke Ellington (piano) sammen med Jimmy Blanton (kontrabas) har gjort populært. Ens for begge musikere er, at de hver især har spillet med nogle af de store kendte navne fra både det hjemlige jazzmiljø som fra udlandet.

Kom og nyd denne nytårskoncert fuld af kammerjazz med de to velspillende og legesyge musikere, når de leverer en koncert ud over det sædvanlige.

Billetter

Billetter koster 75 kr. + gebyr. Er du medlem af Skolekredsen, får du billetten til 40 kr. + gebyr. Du kan købe max 2 billetter pr. medlemskab.
Er du medlem af Skolekredsen, indtast da dit medlemsnummer, FØR du vælger antal billetter – ellers fratrækkes rabatten ikke.

29/12/2023
DK40 – DK75