Musikalsk foredrag: Duke, mig og alle de andre

14/11/2023 kl. 19:30 - 21:30

DK50 – DK75
Portræt af Allan Bo

Er du vild med jazz, må du ikke gå glip af denne spændende gennemgang af jazzmusikken gennem adskillige årtier

Efter et halvt århundrede som musiker i næsten alle genrer, men med hjertet hængende ved jazzmusik, hober historierne sig op for musiker Allan Bo. Der er både de interessante, de spændende, de rørende og selvfølgelig masser af de morsomme.

Ifølge Allan Bo, som er rundet de 75 år, gemmer han på anekdoter om alt lige fra Cirkus Benneweis, samspil med Ben Webster og koncerter fra Baku i Aserbajdsjan til Søndre Strømfjord på Grønland, kontrakter på de fineste natklubber og de små luskede jazzværtshuse til revy, teater og TV-shows.

Historier om de store jazzhelte

I får dog ikke kun de private musikanekdoter, men også historier om de store jazzhelte som fx Duke Ellington, Count Basie, Ben Webster, Niels Henning Ørsted Pedersen, Sven Asmussen og Victor Borge. Alle historierne er fra start til slut illustreret med både billeder og videoklip. Undervejs spiller Allan Bo også numre på sin kontrabas, som han stadig turnerer med sammen med sine orkestre.

Han runder desuden både de organisatoriske, økonomiske og sågar lavpraktiske vilkår i et professionelt musikerliv – og selvfølgelig tilblivelsen af musikken.

Billetter

Billetter koster 75 kr. + gebyr. Er du medlem af Skolekredsen, får du billetten til 50 kr. + gebyr. Du kan købe max 2 billetter pr. medlemskab.

Er du medlem af Skolekredsen, indtast da dit medlemsnummer, FØR du vælger antal billetter – ellers fratrækkes rabatten ikke.

14/11/2023
DK50 – DK75