Koncertforedrag: Hvert parti – sine sange

04/11/2021 kl. 19:30 - 21:00

I 2020 udkom en ny udgave af Højskolesangbogen. Og allerede før den udkom, blev sangbogen en værdipolitisk diskussion. Skal Højskolesangbogen i 2020 indeholde en sang om Ramadan? Eller er den danske sang en ung blond pige? Og hvad med de varme lande. Kan man have en tekst, der siger, at de er noget lort?

Men hvilke sange betyder noget helt særligt for de politikere, vi har i dag? Det er omdrejningspunktet for aftenens foredrag, hvor aftenens musikere har spurgt en fremtræden politiker fra hvert parti. De har hver valgt én sang, de mener betyder noget særligt for deres værdier og ståsted i livet.

Simon Friis Degn (saxofon) og Christian Steen Noringriis (klaver) tager publikum på en musikalsk rundtur i det politiske Danmark. De vil spille, fortolke og fortælle en historie om de fællessange, der betyder noget særligt for nogle politikere. De kommer igennem alle 10 partier i Folketinget.

Derudover vil Christian Steen Noringriis –  der til dagligt arbejder med sangformidling – fortælle historien bag sangene. Simon Friis Degn – der til dagligt er politisk redaktør for DR Nyheder – vil fortælle, hvor de enkelte partier står i dag og hvilke udfordringer de står overfor.

Koncertforedraget er i to dele dvs. incl. en pause.

Billetter til 85,- kr. (+ gebyr) købes via KØB-knappen herunder.