Koncert med Jutlandia Saxofonkvartet

16/11/2019 kl. 19:30 - 20:30

DK100

Jutlandia Saxofonkvartet er et af de mest veletableret og aktive kammerensembler i Danmark; kvartetten har gennem de sidste 20 års koncertvirksomhed dækket alt fra seniorhøjskoler til kongehuset. Det er også blevet til adskillige turnéer bl.a. til Norge, Sverige, England, Tyskland, Japan og Holland, og i efteråret 2018 var vi også helt i Argentina, hvor et af kvartettens medlemmer oprindeligt er fra.

Kvartetten spiller klassisk musik for fire saxofoner. Det være sig alt fra originale værker for besætningen, til arrangementer af ældre mesterværker. Af og til zoomer vi ind på et specielt tema i musikken, hvor vi leder publikum gennem måske mere sjældent hørt musik på en vedkommende og underholdende måde.

Koncerten vil fokusere på nyere musik af danske komponister. Heriblandt bl.a. musik af Svend Hvidtfeldt Nielsen, Gorm Askjær og Tristan Keuris. “Vi ligger i dette koncept som sagt særlig stor vægt på formidlingsdelen, og gør derfor ekstra meget ud af at fortælle om musikken, historierne og teorierne bag musikken, undervejs i koncerten”.

Koncerten varer ca. 1 time.

Entréen betales  ved indgangen fra kl. 19.00 – dvs. intet forsalg.

16/11/2019
DK100